با 30 تا 40 میلیون امکان خرید چه خودروهایی وجود دارد؟

خودرو ارزان

در حال حاضر خودروهای دست دوم ارزان قیمت بازار، خودروهایی هستند که لااقل 20 سال از تولید آن‌ها گذشته است. انواع مدل‌های پژو آر.دی و ماتیز، روآ و دوو که بالای 200 تا 300 هزار کیلومتر کار کرده‌اند، از خودروهای قیمت پایین بازار هستند.

به گزارش کاماپرس، افزایش بیش از اندازه قیمت خودرو موجب شده که بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم رونق بگیرد. اکنون برای خرید یک پراید صفر باید 138 میلیون تومان هزینه کرد. در صورت ثبات قیمت‌ها، یک کارگر برای خرید پراید نو باید چند سال تمامی حقوق خود را پس انداز کند و هیچ استفاده‌ای از آن نداشته باشد. در حالی که برخی از انواع خودروهای دست دوم قیمت‌های بسیار کمتری دارند. حتی با پرداخت 30 میلیون تومان هم امکان خرید برخی از خودروهای دست دوم وجود دارد.

با توجه به آگهی‌های آنلاین، می‌توان با هزینه کردن 30 میلیون تومان یک پژو آر.دی مدل 1383 با کارکرد 300 هزار کیلومتری را خریداری کرد. البته با این مقدار پول، امکان خرید یک خودرو روآ مدل 1386 هم وجود دارد. در حالی که فروردین ماه امسال در آگهی‌های فروش، قیمت پژو آر.دی تولید 1384 با 250 هزار کیلومتر کارکرد، حدود 27 میلیون تومان بود.

خودروهای پراید با کارکرد حداقل 300 هزار کیلومتر هم در این رنج قیمتی قرار دارند. اما مدل همه آن‌ها مربوط به سال 1378 تا 1385 است. هزینه خرید پراید یا پژو 405 تولید سال‌های 1378 تا 1385 که 200 هزار کیلومتر کارکرد دارند، مقداری بیشتر است. افراد برای خرید این خودروها با ویژگی‌های ذکر شده باید حدود 40 میلیون تومان هزینه کنند.

آریاک سفر

این در حالی است که خریداران خودروهای دست دوم می‌توانستند در خردادماه با پرداخت 28 میلیون تومان، یک پراید مدل سال 1382 را خریداری کنند. در آگهی‌های فروش کارکرد این مدل خودرو را 280 هزار کیلومتر اعلام کردند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با 30 تا 40 میلیون امکان خرید چه خودروهایی وجود دارد؟

  1. منصور گفته:

    واقعا ما ایرانی ها اینقدر بدبخت شدیم که باید۴۰میلیون بابت خودرو از رده خارج شده بپردازیم.چه آینده ای در انتظار ماست.خدا رحم کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز