با حقوق ۴/۵ میلیونی در تهران بعد از چند سال می توان خانه خرید؟

خانه دار شدن در تهران برای قشر متوسط جامعه به یک رویا تبدیل شده است، در حال حاضر با متوسط درآمد سالانه 54 میلیون تومان 38 سال طول می کشد تا یک فرد بتواند خانه بخرد.

به گزارش کاماپرس، آمارها در حوزه مسکن شاهد کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن است، افزایش چشمگیر نرخ تورم و گرانی مصالح ساختمانی باعث شده تا خرید خانه در تهران برای افرادی با درآمد متوسط به یک امر محال تبدیل شود.

محمد آئینی عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده انصراف بسیاری از متقاضیان از دریافت وام مسکن است به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آمار و شاخص دسترسی به مسکن در سال ۸۴ دهک اول جامعه برای خانه دار شدن باید ۳۱ سال انتظار می‌کشید در حالی که در سال ۹۲ این عدد به ۳۶ سال  رسیده است و هم اکنون نیز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دهک متوسط جامعه در شهر تهران با متوسط درآمد سالانه ۵۴ میلیون تومان برای دسترسی به مسکن باید ۳۵ سال انتظار بکشد.

قدرت خرید مردم در مسکن چقدر است؟

آریاک سفر

آیینی با اشاره به رویداد چهارم در حوزه مسکن عنوان کرد: رویداد چهارمی که در حوزه مسکن مورد بحث است روند نزولی سهم دهک‌های پایین از املاک و مستغلات است. به طور متوسط نزدیک  ۳۱ درصد مردم در کشور اجاره نشین و در تهران نزدیک به ۴۴ درصد مردم مستاجر هستند.

عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: براساس آمار بانک مرکزی در شهریور ماه امسال از این میان ۷ درصد توانستند بالای ۱۵۰ متر مسکن بخرند.کمتر از ۱۶ درصد توانستند بیش از ۱۲۰ متر و بیش از ۷۳ درصد زیر ۱۰۰ مترمربع و ۳۰  درصد هم زیر ۶۰ مترمربع قدرت خرید داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز