بانک گردشگری صدرنشین نیم‌فصل لیگ برتر

لست سکند

هرچند پرسپولیس با برتری پرگل مقابل گل‌گهر سیرجان قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر شد اما نباید از رقابت برندها برای بهره‌برداری از فضای تبلیغاتی لیگ برتر فوتبال غافل شویم.

به گزارش کاماپرس، بانک گردشگری که در چند فصل گذشته حامی اصلی تیم پرسپولیس بوده، از صدرنشینی دوباره این تیم در جدول لیگ برتر بسیار خرسند است. علاوه بر بانک گردشگری، ایرانسل نیز از ظرفیت تبلیغاتی پیراهن پرسپولیس برای یادآوری برند خود استفاده کرد و همراه سرخپوشان صدرنشین نیم‌فصل شد.

شرکت بازار اجتماعی یکپارچه سرآمد ایرانیان که با نام تجاری باسا از سال ۹۷ فعاللیت خود را در زمینه پرداخت‌های مالی از طریق اپلیکیشن آغاز کرده، حامی تیم سپاهان، نایب‌قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر بود. به نظر می‌رسد این مجموعه که ارایه‌دهنده خدمات تلویزیون اینترنتی و وی.او.دی است، تلویزیون اینترنتی باشگاه سپاهان را نیز راه‌اندازی کرده است. علاوه بر باسا، تبلیغات شرکت فولاد مبارکه که مالک باشگاه سپاهان است و همچنین بیمه ایران و کارگزاری مبین سرمایه نیز روی پیراهن زردپوشان دیده می‌شد.

استقلال که امسال امیدوار بود بتواند نوار قهرمانی‌های چهارگانه رقیب سنتی‌اش را پاره کند، نیم‌فصل را با حمایت های‌وب به پایان رساند. در طول نیم‌فصل اول تنها تبلیغات این برند حوزه فن‌اوری اطلاعات روی پیراهن آبی‌ها دیده شد.

فولاد، صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک که در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند نیز به ترتیب تبلیغات شرکت فولاد خوزستان، منطقه آزاد اروند و ایرالکو را روی پیراهن‌های خود داشتند.

راز آسمان پایتخت

در قعر جدول نیز رده‌بندی نیز نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز حضور دارند. هواپیمایی وارش، هتل داریوش کیش و سایت مهرپویان تهران که در حوزه رزرواسیون پرواز و هتل فعالیت می‌کند مجموعه‌هایی هستند که همراه با نساجی در رده پانزدهم لیگ برتر قرار گرفتند. هواپیمایی آتا و شرکت رخش خودرودیزل نیز با تبلیغات روی پیراهن ماشین‌سازی قعرنشین جدول لیگ برتر شدند.

 

لیگ برتر معدنی‌ها

در نیم‌فصل اول لیگ برتر حضور معدنی‌ها و بورسی‌ها پررنگ بود. مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ایرالکو و مجتمع گل‌گهر سیرجان که به ترتیب مالکان تیم‌های سپاهان، فولاد خوزستان، آلومینیوم و گل‌گهر بودند از ظرفیت تبلیغاتی این تیم‌ها به نفع خود استفاده کردند. شرکت پویش بازرگانی ذوب آهن و شرکت مبین فولاد راوند خاورمیانه نیز که به کارخانه ذوب‌آهن وابسته هستند از ظرفیت تبلیغاتی روی پیراهن سبزپوشان اصفهانی بهره بردند.

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن بیشترین فضا را به شرکت‌های بورسی دارند؛ کارگزاری مبین سرمایه روی پیراهن سپاهان و کارگزاری نگاه نوین و شرکت سبدگردان نوویرا روی پیراهن ذوب‌آهن تبلیغات کردند. شرکت ملی صنایع مس نیز که مالک باشگاه مس رفسنجان است در برخی هفته‌ها تبلیغات خود را روی پیراهن این تیم درج می‌کرد.

 

ورود دوباره بانک‌ها و بیمه‌ها به فوتبال

بانک گردشگری با پرسپولیس خوش می‌درخشد و ضمن صدرنشینی در لیگ ایران، آسیاگردی هم می‌کند. بانک رفاه کارگران هم بانک دیگری است که روی پیراهن مس رفسنجان تبلیغات می‌کند. بیمه‌های دانا، تعاون و ایران به ترتیب روی پیراهن سه تیم نفت مسجد سلیمان، سایپا و سپاهان حضور داشتند. البته بیمه‌های سینا و تجارت‌نو نیز در برخی بازی‌های نیم‌فصل روی پیراهن سایپا خودنمایی کردند.

 

بازی شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات در مستطیل سبز

ایرنسل با حمایت از پرسپولیس سعی می‌کند پرچمدار تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه روی پیراهن تیم‌های لیگ برتری باشد. شرکت های‌وب نیز با حمایت سنگینی که امسال از استقلال کرد اجازه حضور هیچ برند دیگری را روی پیراهن آبی‌ها نداد. دیجی‌سرویس که واردکننده موبایل و ارایه‌دهنده خدمات تعمیر تلفن همراه است، اواخر لیگ از ظرفیت تبلیغاتی تیم سایپا استفاده کرد. باسا که طراح اپلیکیشن است از تیم سپاهان حمایت کرد و در نهایت تراپ که اپلیکیشن هواداری باشگاه تراکتورسازی است، روی پیراهن همین تیم تبلیغات کرد. سایت رزرواسیون پرواز و هتل مهرپویان تهران نیز روی پیراهن نساجی تبلیغات می‌کند. به نظر می‌رسد این سایت به هواپیمایی وارش وابسته است. فروشگاه اینترنتی مجیدشاپ که محصولات تولیدی مجید را عرضه می‌کند نیز در هفته‌های ابتدایی فصل روی شورت ورزشی بازیکنان ماشین‌سازی تبلیغات کرد.

 

 

تخته‌گاز خودرویی‌ها

در روزهای گرانی شوکه‌کننده خودرو، ایران خودرو که مالک باشگاه پیکان است روی پیراهن این تیم تبلیغات کرد. سناباد خودرو و رخش خودرودیزل  نیز به ترتیب از تیم‌های شهرخودرو و ماشین‌سازی حمایت کردند. امداد خودرو سایپا هم در هفته‌های ابتدایی فصل از پیراهن نارنجی‌پوشان برای تبلیغ خود استفاده کرد. آرم سیف خودرو نیز در برخی دیدارها روی پیراهن قرمز نساجی مازندران درج شد.

 

گردش اهالی سفر در زمین فوتبال

هرچند به دلیل شرایط کرونا حال و هوای بازار گردشگری خوب نیست اما هواپیمایی آتا از ظرفیت تبلیغاتی دو تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی استفاده می‌کند. البته نباید فراموش کرد که این هواپیمایی و هر دو تیم تبریزی به یک نفر تعلق دارند. هواپیمایی وارش نیز از ابتدای فصل با حمایت از نساجی سعی کرد بیشتر دیده شود. هتل داریوش کیش نیز که یکی از هتل‌های مجلل کیش است پشت پیراهن تیم نساجی تبلیغات می‌کند.

 

داورانِ نفتی

از چند سال قبل که تبلیغات روی پیراهن داوران نیز ممکن شد، برندهای نامی‌نو، تبرک و به‌گل پیشتاز شدند و آرم خود را روی پیراهن قاضیان زمین درج کردند. در لیگ امسال شرکت نفت پارس به حمایت از داوران پرداخت.

 

رقابت مجید و آلشپرت

دو برند مجید و آلشپرت که تولیدکننده پوشاک ورزشی هستند، سال‌هاست که برای افزایش سهم خود از لیگ برتر با هم رقابت می‌کنند. ناگفته نماند که این دو شرکت امسال با دو رقیب داخلی دیگر نیز مواجه شده‌اند و به ناچارا بازار پوشاک ورزشی را با آنها تقسیم کرده‌اند.

امسال مجید که توسط مجید ساعدی‌فر، فیزیوتراپیست سابق تیم ملی در زمان برانکو مدیریت می‌شود، علاوه بر پیراهن داوران، پوشاک 6 تیم دیگر را نیز تامین کرده است. استقلال، فولاد، نفت آبادان، گل‌گهر سیرجان، پیکان و ماشین‌سازی تیم‌هایی هستند که از محصولات مجید استفاده می‌کنند. آلشپرت نیز پوشاک 4 تیم پرسپولیس، سپاهان، نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو را تامین کرده است. هرچند مجید از نظر تعداد موفق شده با تیم‌های بیشتری همکاری کند اما آلشپرت از این خوشحال است که دو تیم اول جدول نیم‌فصل از محصولات آن استفاده می‌کنند.

برند استارت که توسط علی رحیمیان قهرمان سابق دو و میدانی مدیریت می‌شود، امسال پوشاک 3 تیم آلومینیوم اراک، سایپا و ذوب آهن اصفهان را تامین کرده است. شرکت یوسف‌جامه نیز چهارمین برندی است که محصولاتش را به تن بازیکنان مس و نساجی کرده است. در این میان تنها تیمی که از برند جهانی آدیداس استفاده می‌کند، تراکتورسازی تبریز است.

 

اگر جدول رده‌بندی لیگ برتر بر اساس برندهای روی پیراهن تیم‌ها ترسیم شود، نتیجه زیر حاصل می‌شود؛

 

 

مهاجرت همراه اول

همراه اول به عنوان اپراتور اول در سال‌های گذشته حضور پررنگی روی پیراهن تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی داشت. این شرکت امسال ترجیح داده به جای حضور روی پیراهن تیم‌ها، تمرکز خود را به تبلیغات دور زمین فوتبال معطوف کند. بیشترین حجم تبلیغات دور زمین در تمام دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر به این اپراتور اختصاص داشت.

 

سفره ایرانی دور زمین فوتبال

نکته جالب تبلیغات محیطی مسابقات امسال حضور پررنگ برندهای صنایع غذایی است. تن ماهی مکنزی، بیسکویت شیرین‌وطن، برنج محسن، چای شهرزاد، رب خوشبخت، کلوچه و چای نادری از جمله برند‌های صنایع غذایی بودند که در تبلیغات دور زمین مسابقات نیم‌فصل اول لیگ برتر به چشم می‌آمدند. ایلیا استیل و سینگل دو شرکت تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی دیگر برندهایی بودند که لیگ بیستم را فرصت مناسبی برای معرفی برند خود ارزیابی کردند.

مرتبط با : ایران خودروبانک گردشگریبیمه ایرانبیمه تعاونبیمه داناتراپسبدگردان نوویرافولاد خوزستانفولاد مباركه اصفهانکارگزاری مبین سرمایهکارگزاری نگاه نوینمبین فولاد راوند خاورمیانهمعدنی و صنعتی گل گهرهای وبهواپیمایی آتاهواپیمایی وارش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز