بانک گردشگری صاحب ۲/ ۶۶ درصد از سهام مجتمع فولاد صنعت بناب شد

فولاد بناب

کنسرسیوم فولاد صنعت بناب با مشارکت بانک گردشگری و شرکت های سرمایه گذاری نگین گردشگری ایرانیان، توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران، تجارت بین الملل هم وطا آریا، گسترش صنایع و معادن ماهان و توسعه خدمات سرمایه گذاری پارس کیمیا در اواخر سال ۱۳۹۰ تشکیل و مجتمع فولاد بناب را با چهار شرکت در حال تولید و دو پروژه در حال اجرا از گسترش فولاد تبریز خریداری کرد و به این ترتیب مجتمع فولاد بناب در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار از هلدینگ قبلی خود منفک شد و به عنوان مجتمع فولاد صنعت بناب معرفی گردید.

به گزارش کاماپرس، مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شركت بزرگ فولادي شامل كارخانجات ذوب و نورد با هدف فعاليت در زمينه‌هاي گوناگون صنعت فولاد تشكيل شده است. اين مجتمع فعاليت خود را در چندين فاز از اواخر سال 1383 در زميني به مساحت 140 هكتار در شهرك صنعتي بناب و با امكانات زير بنائي ايده‌آل اعم از دسترسي به جاده اصلي، خط آهن، نيروگاه، خطوط انتقال گاز وآب آغاز كرد. بانک گردشگری صاحب ۲/ ۶۶ درصد از سهام مجتمع فولاد صنعت بناب شد. این سهم بابت تسویه تسهیلات در تملیک بانک گردشگری درآمد. بانک گردشگری در اطلاعیه‌ای که در سایت کدال منتشر کرده اعلام کرده که قیمت هر سهم مجتمع فولاد صنعت بناب (سهامی خاص) با قیمت ۱۷۳ هزار ریال و در مجموع با ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال در روز ۲۰ مرداد جاری به مالکیت خود درآورده است. انجام فعالیت سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه‌ها و طراحی مشاوره در زمینه تولید و توزیع انواع محصولات فولادی ازجمله فعالیت‌های مجتمع فولاد صنعت بناب است که یک شرکت سهامی خاص و غیربورسی محسوب می‌شود. بانک گردشگری با نماد «وگردش» «وسرمایه» ثبت شده ۶ هزار میلیارد ریال وثبت نشده ۹ هزار میلیارد ریال، پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام تا تاریخ پنجم مهرماه آینده است. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۸ تیرماه گذشته و با توجه به افزایش سرمایه شرکت مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۸ مردادماه جاری تا ۵ مهرماه آینده تعیین‌شده است. در مجمع بانک گردشگری و با موافقت سهامداران، افزایش سرمایه بانک از شش‌هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی به تصویب رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، مدیرعامل بانک گردشگری در جلسه مجمع، با ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره گفت: هدف از برنامه استراتژیک بانک که تدوین، ابلاغ و به اجرا گذاشته شد، پاسداری از دارایی‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود فرآیندها، ارتقای کیفی خدمات، ایجاد محصولات جدید بود که همه در سرلوحه فعالیت‌ها بود تا این بانک در نظام پولی و بانکی در یک جایگاه ویژه قرار گیرد. مرتضی خامی با اشاره به اینکه اقدامات انجام‌شده، همه نشانگر حرکت‌های مثبت در بانک بوده است، افزود: در سال ۹۸ با اجرای برنامه‌های بانک موفق شدیم در کیفی‌سازی عملیات بانکی اقدامات موثری انجام دهیم که ازجمله آنها می‌توان به کاهش قیمت تمام‌شده پول اشاره کرد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک گردشگریفولاد صنعت بناب
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز