درباره بانک سینا و فعالیت‌هایش بیشتر بدانید

لست سکند

«بانک سینا» از سال 1387 به طور رسمی شروع به کار کرد. این مجموعه تاکنون در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و اهداف و برنامه‌های تولیدی در حوزه صنایع بزرگ و کوچک حرکت کرده است.

براساس گزارش اداره کل معاملات ریالی بانک مرکزی، در خرداد و تیرماه سال 1399 بانک سینا توانست رتبه اول را در کل شبکه بانکی از لحاظ میزان چک‌های عودتی به دست آورد.

کاماپرس در ادامه به نکاتی درباره بانک سینا می‌پردازد که مطالعه‌شان برای علاقمندان، فعالان حوزه بانکی و همچنین خوانندگان این مطلب جالب خواهد بود؛

1. مدیریت بانک سینا هم اکنون بر عهده سید ضیا ایمانی است. تعداد پایانه شعب این بانک طبق آمار ارائه شده در سال گذشته 291 پایانه اعلام شد.

2. این بانک تا بهمن ماه سال پیش، 3 میلیون و 477 هزار و 622 عدد کارت صادر کرد. تعداد خودپردازهای این مجموعه نیز در یک سال اخیر، 852 دستگاه بوده است.

راز آسمان پایتخت

3. این مجموعه در قالب ارائه انواع حساب‌ها، تسهیلات، خدمات ارزی و دیگر اقدامات بانکی با نظارت و کنترل داخلی به مشتریان خدمات عرضه می‌کند.

4. خدمات بانکداری الکترونیکی بانک سینا شامل خدمات کارتی، سامانه‌های بانکی، محاسبات و بانکداری شرکتی است.

5. سهام این مجموعه با نماد «وسینا» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. این سهام در بخش بانک‌ها و موسسات اعتباری، بخش سایر واسطه‌های پولی دیده می‌شود. در حال حاضر سرمایه ثبت شده برای این بانک، بیشتر از 25 هزار میلیون ریال است.

6. بنیاد مستضعفان، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا- سهامی خاص-، موسسه بنیاد علوی، مجموعه گروه توسعه مالی مهر آیندگان- سهامی عام- و … از سهامداران عمده این بانک هستند.

7. رتبه حجم خرید حقیقی سهم این مجموعه در 12 ماه اخیر 89 اعلام شد؛ برای وسینا در 223 روز از یک سال گذشته معامله ثبت شده است. میزان سود- زیان- خالص بانک سینا طبق گزارش منتهی به آبان ماه 1399، بیش از 3 هزار میلیون ریال بود. در زمان ذکرشده سود- زیان- خالص هر سهم، 391 ریال اعلام شد.

8. شرکت‌های توسعه سینا، سینا یاران، توسعه فناوری سینا، صرافی سینا و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن از مجموعه‌های وابسته به بانک سینا شناخته می‌شوند.

9. این مجموعه در راستای مساعدت به بنگاه‌های تولیدی، در شرایط اقتصادی کنونی و همه گیری بیماری کرونا، مهلت استفاده از امهال مطالبات بنگاه‌های تولیدی و تسهیلات گیرندگان را تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید کرد.

10. بانک سینا در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال گذشته کمک‌هایی را به بیماران خاص، اقشار آسیب پذیر جامعه و … ارائه داد.

11. هم‌زمان با برگزاری گردهمایی سالانه روسای موفق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور با عنوان «مدیریت شعب در دوران اشاعه ویروس کرونا» از 9 رئیس شعب برتر بانک سینا تقدیر شد.

مرتبط با : بانک سینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز