باشگاه مشتریان کدام بانک فعال‌ تر است؟

امروزه کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف بازاریابی، مشتریان جدیدی به‌دست آورند و حوزه فعالیت خود را گسترش دهند. کسب و کارها در عین‌حال بر این باور هستند که برای مطرح‌شدن در حوزه تخصصی خود باید مشتریان فعلی را حفظ کرده و وفاداری آن‌ها را افزایش دهند. «باشگاه مشتریان» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های برندها برای تقویت ارتباط‌شان با مشتریان است.

باشگاه مشتریان در بانک‌ها

بانک‌ها به‌دلیل حجم و تنوع گسترده مشتریان‌شان، بیشترین تلاش را برای حفظ رابطه‌ای طولانی با آ‌ن‌ها می‌کنند. طبیعی است که برای سامان‌دهی این ارتباط، اقدام به ایجاد باشگاه مشتریان کنند. در این مطلب سعی‌شده، مروری سریع بر باشگاه مشتریان بانک‌های ایرانی انجام و کیفیت آن‌ها با هم مقایسه شود.

چون کلیدی‌ترین بستر فعالیت باشگاه مشتریان، فضای اینترنت است، در گام نخست جایگاه بانک‌ها در گوگل بررسی‌شده؛ با جستجوی عبارت «باشگاه مشتریان بانک» به‌ترتیب اسامی بانک‌های ملت، آینده، ایران‌زمین، سپه، سامان، پاسارگاد، کشاورزی، پارسیان، رفاه‌کارگران و تجارت مشاهده می‌شود.

این جستجو نشان می‌دهد بانک‌های ملت و آینده در فضای مجازی تمرکز زیادی روی باشگاه مشتریان خود داشته‌اند. در مقابل بانک‌های دیگر در جست‌وجوهای اینترنتی جایگاه قابل توجهی روی کلیدواژه باشگاه مشتریان نداشتند.

آریاک سفر

کاماپرس (گروه رسانه‌ای کاما) در ادامه نگاهی به باشگاه مشتریان بانک‌های ملت، آینده، ایران‌زمین، سپه، سامان، پاسارگاد، کشاورزی، پارسیان، رفاه‌کارگران، توسعه صادرات ایران، تجارت و صادرات انداخته است؛

نکته: این اطلاعات مربوط به هفته پایانی دی‌ماه است و احتمال دارد در روزهای دیگر نتایج متفاوتی حاصل شود.

 

1- باشگاه مشتریان بانک ملت

زمزمه‌های راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک ملت از سال 1389 شنیده شد. در این باشگاه، یک واحد پولی و امتیازی به نام کارشا رایج است که در ازای فعالیت‌های مشتریان به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. کاربران نیز می‌توانند کارشاهای خودشان را در فروشگاهی که به نام کارشامال در باشگاه وجود دارد، خرج کنند.

اعضای باشگاه مشتریان بانک ملت در حال حاضر می‌توانند از طرح تخفیفی محصولات و خدمات برندهایی همچون لوازم خانگی پاکشوما، ساعت و اکسسوری و کالای خواب سالویا و رژیم غذایی به‌اندام استفاده کنند. سایر بخش‌های باشگاه مشتریان بانک ملت شامل لیگ‌هایی که در کارشامال برگزار می‌شود و پاداش این بخش‌ها است. در این صفحه اخبار مربوط به باشگاه و انواع جشنواره و قرعه‌کشی آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

لینک ورود به باشگاه مشتریان بانک ملت در صفحه اصلی سایت این بانک، جایگاه ویژه‌ای دارد. در نوار ابزار اصلی این سایت، لینک ورود به باشگاه، به‌چشم می‌خورد و کاربران از تمامی صفحه‌های بانک امکان ورود به این صفحه را دارند.

 

2- باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، در اسفندماه سال 1394، همزمان با پنجمین سالگرد تاسیس این بانک راه‌اندازی شد.

در وب‌سایت رسمی بانک ایران زمین، لوگو باشگاه مشتریان در نوار ارغوانی رنگی که در صفحه اول قرار دارد، به‌چشم می‌آید. علاوه بر این یک لینک ثابت نیز در حاشیه صفحه اصلی قرار دارد که امکان دسترسی آسان به صفحه باشگاه مشتریان را فراهم می‌کند.

کاربران باشگاه مشتریان در حال حاضر می‌توانند به جشنواره‌های:چالشواره، ناردونه، صد در هزار، احسان و نیکوکاری، کرامت، ضیافت، روزانه همراه بانک، پذیرندگان، بازی 2048، بازی شش ضلعی جادویی، برج‌سازی و رادیو آوای ایران‌زمین دسترسی پیدا کنند.

هم‌چنین لیست برندگان جشنواره روزت رو بساز، آخر هفته‌ات رو بساز، همادار و گوهر نیز منتشر شده است. کاربران می‌توانند از سرویس‌های این باشگاه، شامل هدیه نقدی، سبد قرعه‌کشی، خرید شارژ موبایل و چرخ‌گردون بهره‌مند شوند.

افراد با استفاده از امتیازاتی که در این باشگاه به‌دست آورده‌اند، می‌توانند از تخفیف‌های مجموعه‌های طرف‌قرارداد بانک از جمله مشورپ، پاکلین، ترمه گرافیک، گلیتال، نماوا، میوه‌پلاس، هویو، اتاقک، اپتیک وحدت، فیدیبو، گیله‌نار، تومن، طاقچه، تپسی و وینکس استفاده کنند.

 

3- باشگاه مشتریان بانک سپه

فاز اول باشگاه مشتریان بانک سپه در 8 دی‌ماه 1394 و فاز دوم آن نیز در 7 دی‌ماه 1396 آغاز به‌کار کرد.

از محصولات این باشگاه بهین‌کارت سپه است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد تا سقف تعیین‌شده خرید اقساطی کنند. هم‌چنین افراد می‌توانند از طرح‌های تخفیفی محصولات و خدمات برندهایی مثل مارال چرم، وی‌آی‌پی قسط، کلینیک آوا، بادپرک، نوار، فیدیبو، آچار باز، آچاره، گیله‌نار و همدل برخوردار شوند. این باشگاه با شرکای تجاری خود در 10 حوزه مختلف، خدماتی ارائه داده یا برنامه‌ای برای ارائه خدمات جدید به کاربران دارد. اطلاعات آخرین جشنواره این باشگاه، مربوط به فروردین‌ماه 1399 – یعنی 10 ماه قبل – است.

در وب‌سایت رسمی بانک سپه، نام باشگاه مشتریان در یک برچسبِ بنفش رنگ، در حاشیه صفحه اصلی به چشم می‌خورد.

 

4- باشگاه مشتریان بانک کشاورزی

یکی از خدمات صفحه باشگاه مشتریان بانک کشاورزی، شبکه تجاری مهر است. در این شبکه کاربران می‌توانند از تخفیف کالاها و خدمات مجموعه‌هایی مانند تست‌من، فروشگاه اینترنتی خانومی، گیله‌نار، جاباما، پارک ژوارسیک، دکترلند، هیومن پارک، رویا پارک، گل‌بازار، سورتمه تهران، سرزمین شگفت‌انگیز، میوه پلاس، مدیسه، کلینیک سیب، پلاک، ایواز پلاس، نوار، آچاره، تخفیفان، پول‌تیکت، الوپیک موتور، وینکس و نت‌برگ استفاده کنند.

در این باشگاه جشنواره‌هایی متناسب با مشاغل مختلف تدارک دیده شده است. در حال حاضر جشنواره‌هایی مثل خلیج‌فارس، گنجینه‌های نارنجی، خوشه‌های زرین، لبخند سبز کویر، نگین سرخ جالیز و آوای مهر در دسترس هستند.

در وب‌سایت رسمی بانک کشاورزی، برچسب سبز رنگ باشگاه مشتریان روی تصویر بزرگ صفحه  اصلی و بالاتر از نوار ابزار قرار دارد. علاوه بر این یک دسترسی دیگر به صفحه باشگاه مشتریان از طریق لینکی ثابت در حاشیه صفحه ایجاد شده است. سایت بانک‌ کشاورزی در مقایسه با سایر بانک‌ها دسترسی‌ها ویژه‌تری به صفحه باشگاه مشتریان داده است.

 

5- باشگاه مشتریان بانک سامان

باشگاه مشتریان بانک سامان در سال 1394 راه‌اندازی شد. سپس این بانک برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر و ایجاد ارزش‌افزوده مشتریان، نسل جدیدی از باشگاه‌ مشتریان با نام تجاری«سامانیوم» را ایجاد کرد.

در صفحه باشگاه مشتریان این مجموعه، تبلیغات طرح‌ها و تخفیف‌هایی مانند بیمه خانه امن سامان، دوره آموزشی آنلاین اصول راه‌اندازی کسب‌وکار موفق، تخفیف مشاوره پزشکی و تست کرونا در درمانکده، خرید بیمه کرونا از هشتگ بیمه، مکتب‌خونه و جنواره وب و موبایل ایران به‌چشم می‌خورد.

این باشگاه کاربران خود را به مشتریان برتر، اصناف و شرکت‌های کوچک و شرکت‌های کلان تقسیم می‌کند و به تناسب هر گروه خدماتی را ارائه می‌دهد. به‌طورکلی طرح‌‌های خدماتی سامانیوم شامل سپرده‌ها، خدمات اعتباری، بیمه، خدمات امانی، سرمایه‌گذاری و خدمات الکترونیک است. هم‌چنین گزارش عملکرد باشگاه مشتریان در سال 1398 برای مشاهده در دسترس کاربران است.

برای مشتریان این امکان فراهم است تا با ثبت‌نام در سامانیوم از تخفیف‌های برندهایی مانند مدیسه، نت‌برگ، پرسیس، طبیعت‌شاپ، آچارباز، دراپ‌وان، بیمیتو، فیدیبو، مرکز زبان آرمانی، کتاب‌سرا، پاکلین، فیلیمو، گلیتال، بیمه‌من24، روستا گل و هاب‌کار استفاده کنند.

در صفحه اصلی سایت بانک سامان، دسترسی واضح و مستقیمی به صفحه باشگاه مشتریان وجود ندارد. کاربران یا باید در پایین صفحه از طریق ابزارهای دیجیتال وارد صفحه سامانیوم شوند و یا از طریق منوی خدمات الکترونیک به صفحه باشگاه مشتریان بانک سامان بروند. البته در هیچ‌یک از این دو مسیر، نامی از باشگاه مشتریان وجود ندارد و صرفا به عبارت سامانیوم بسنده شده است.

 

6- باشگاه مشتریان بانک آینده

اولین سنگ بنای تاسیس باشگاه مشتریان بانک آینده در سال 1394 گذاشته شد. در تبلیغات این باشگاه اطلاعاتی درباره نحوه ثبت‌نام در سامانه اینترنتی باشگاه مشتریان و برگزاری دهمین طرح آن وجود دارد. خدماتی که این باشگاه به مشتریان خود ارائه می‌دهد شامل باشگاه پذیرندگان پایانه فروش، گردونه شانس، طرح‌های دوره‌ای، برنامه‌های تشویقی و پیگیری ثبت امتیاز است. آخرین قرعه‌کشی این باشگاه مربوط به جشنواره ندیده‌ها و نرفته‌ها در مردادماه سال جاری – یعنی 6 ماه قبل – است.

لینک دسترسی به باشگاه مشتریان بانک آینده در نوار ابزاری قرار دارد که در وسط صفحه نخست وب‌سایت بانک طراح شده است. هرچند این لینک در نوار ابزار اصلی نیست اما به دلیل اینکه به صورت یک آیکون در قلب صفحه قرار داده شده، به وضوح جلب توجه می‌کند.

 

7- باشگاه مشتریان بانک پاسارگاد

با مراجعه به وب‌سایت رسمی بانک پاسارگاد، در نوار ابزار انتهای صفحه نخست، لینک باشگاه مشتریان قرار دارد.

در باشگاه‌ مشتریان بانک پاسارگاد تبلیغات طرح‌ها و خدماتی مثل استفاده از کارواش و خدمات تخصصی آنلاین خودرو در محل، یوروپکار برای مشتریان وفادار این باشگاه، خدمات سی‌آی‌پی، استفاده از خدمات اقامتی و پذیرایی هتل نگین پاسارگاد مشهد، بیمه مسئولیت مدنی، حرفه‌ای و عمومی، فروش و صدور بیمه‌نامه مسافرتی، طرح ویژه بیمه اشخاص، اموال و مسئولیت، طرح ریتون و طرح مشتریان وفادار به چشم می‌خورد.

 

8- باشگاه مشتریان بانک تجارت

رونمایی از سایت باشگاه مشتریان بانک تجارت در 15 آبان‌ماه 1395 اتفاق افتاد.

در این باشگاه طرح‌ها و خدماتی شامل درخت آرزوها، سبد جایزه، دریافت هدیه تولد، همه تجارتی هستیم و جشنواره‌های اختصاصی کارکنان شرکت نفت و شرکت خدمات بیمه‌ای تجارت فردا به چشم می‌خورد. باشگاه مشتریان بانک تجارت شبکه تخفیفی به نام چا‌بن دارد که به‌صورت آنلاین، حضوری و سازمانی به مشتریان این مجموعه ارائه می‌شود.

هم‌چنین کاربران در این باشگاه می‌توانند برای افزایش امتیازهای خود سراغ بازی‌هایی بروند که در بخش باشگاه سرگرمی پیش‌بینی شده است. نکته جالب در باشگاه مشتریان بانک تجارت، وجود بسته‌های پاداشی است که در آن فهرست پاداش‌ها قابل مشاهده است.

نام باشگاه مشتریان بانک تجارت، در برچسبی آبی‌رنگ، بالای نوار ابزار اصلی صفحه نخست سایت رسمی این بانک به چشم می‌خورد. باشگاه مشتریان بانک تجارت دارای یک لوگوی اختصاصی است که در صفحه اصلی سایت خودنمایی می‌کند.

 

9- باشگاه مشتریان بانک پارسیان

باشگاه مشتریان بانک پارسیان از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد.

در صفحه باشگاه مشتریان این بانک، تخفیف‌هایی از برندهای فیدیبو، تحفه، بادپرک، آچارباز، قلک، فیلیمو، قاصدک 24، گلیه‌نار، ترمه گرافیک، هویو و فروشگاه آنلاین کتاب 30‌بوک وجود دارد. مشتریان این باشگاه می‌توانند با کد جوایز خود، از تخفیف خدماتی که مراکز طرف قرارداد ارایه می‌کنند، بهره‌مند شوند.

یکی از خدمات این باشگاه به اعضا، رالی امتیازی است. این طرح به منظور سنجش میزان وفاداری مشتریان به بانک پارسیان شکل گرفت. در ازای هر سطح از وفاداری، باشگاه به مشتریان پاداش می‌دهد. به منظور افزایش امتیاز، کاربران می‌توانند طرح‌ها و کمپین‌های باشگاه را فعال کنند. این طرح‌ها و کمپین‌ها در قالب رالی‌های امتیازی، طراحی و ارائه‌ شده‌اند، که شامل حساب‌های پارسیان، اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن‌بانک و خرید با کارت نقدی پارسیان از دستگاه‌های کارت‌خوان پارسیان است. خدمت دیگر این رالی امتیازی، به‌نام پذیرندگان پارسیان در آینده ارائه خواهد شد. طرح‌های دیگر این مجموعه شامل سپرده کوتاه‌مدت، قرض‌الحسنه پس‌انداز، جاری با دسته‌چک است.

کاربرانی که در این باشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، در بازه‌های زمانی مشخص از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. در حال حاضر نیز مشتریان می‌توانند از شرایط ارائه کارت اعتباری و صندوق امانات باشگاه مشتریان پارسیان استفاده کنند.

نشان باشگاه مشتریان بانک پارسیان در قسمت ابتدایی نوار ابزار اصلی صفحه نخست این بانک، خودنمایی می‌کند و افراد از طریق آن می‌توانند به صفحه باشگاه مشتریان بانک وارد شوند.

 

10- باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران

باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک تخصصی در حزوه تامین مالی بازرگانی خارجی، در سال 1394 کار خود را آغاز کرد. باشگاه مشتریان این بانک برنامه‌هایی شامل طرح‌های امتیازی، کافه صادرات، دانش‌بنیان و مشوق‌ها و پاداش‌ها را ارائه می‌دهد. هم‌چنین در این مجموعه، معرفی و اطلاعاتی درباره صندوق‌ سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی، شرکت صرافی و کارگزاری توسعه صادرات و بانکداری باز وجود دارد.

نام باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران، در برچسبی بالای نوار ابزار اصلی بالایی و زیرمجموعه قسمت پیوندها در انتهای صفحه به‌چشم می‌خورد.

 

11- باشگاه مشتریان بانک رفاه‌کارگران

خبر تشکیل باشگاه مشتریان بانک رفاه‌کارگران در خردادماه 1396 منتشر شد.

میانه صفحه نخست وب‌سایت اصلی بانک رفاه کارگران، لینک باشگاه مشتریان این مجموعه با یک آیکون اختصاصی خودنمایی می‌کند. علاوه بر این، لینک ورود به صفحه باشگاه مشتریان در نوار ابزار اصلی، در قسمت خدمات الکترونیک نیز وجود دارد. این امکان برای کاربران وجود دارد تا از هر دو طریق وارد صفحه باشگاه مشتریان شوند.

در وب‌سایت رسمی باشگاه مشتریان این مجموعه، در نوار اصلی صفحه اول اطلاعاتی درباره باشگاه، طرح‌ها، پاداش‌ها و هم‌چنین امکان طرح سوالات موجود است. تبلیغات طرح‌هایی مانند باشگاه مشتریان، سامانه سمیم، اینترنت و سامانه موبایل بانک رفاه دیده می‌شود. خدمات باشگاه مشتریان بانک رفاه‌ کارگران شامل همراه و تبلت بانک رفاه، درگاه پرداخت اینترنتی، محاسبه شماره شبا، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت اقساط تسهیلات و حق بیمه و رفاه‌یاب است.

یکی از طرح‌ها و پاداش‌های این باشگاه، طرح امتیازی راه‌رفاه است که هر ماه قرعه‌کشی آن صورت می‌گیرد. جوایز این طرح نیز شامل کمک هزینه خرید لوازم منزل، سفر، خرید لوازم ورزشی و چکاپ ورزشی می‌شود.

 

12- باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران

اولین قدم‌ها برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک صادرات در سال 1394 برداشته شد. در باشگاه‌ مشتریان بانک صادرات، آخرین اطلاعات برای طرح‌های اجرا شده‌ای مثل رنگین‌کمان، فراز، فروش‌طلایی 1و 2 و دابل کارت است که در سال 1398 انجام شدند.

آیکون اختصاصی باشگاه مشتریان بانک صادرات، در ابتدای صفحه اصلی سایت این بانک به وضوح دیده می‌شود.

 

لازم به‌ذکر است که تمامی بانک‌های داخلی در راستای‌ مشتری‌مداری خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، ولی در این مطلب به‌طور مشخص به صفحه‌ای به نام باشگاه‌مشتریان پرداخته شده است. در وب‌سایت رسمی بانک‌های اقتصادنوین، توسعه‌تعاون، خاورمیانه، دی، سرمایه، شهر، صنعت‌ومعدن، گردشگری، مسکن، ملی، کارآفرین، پست بانک ایران، قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران، رد و نشانی از باشگاه مشتریان به چشم نخورد. بنابراین در این مطلب اطلاعاتی از این مجموعه‌ها مطرح نشده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک آیندهبانک ایران زمینبانک پارسیانبانک پاسارگادبانک تجارتبانک توسعه صادرات ایرانبانک رفاهبانک سامانبانک سپهبانک صادراتبانک کشاورزیبانک ملتطاقچهفیدیبوفیلیمو
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز