بازی حساس ایران و کره بدون تماشاگر!

لست سکند

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم رعایت ضوابط مربوط به پروتکل بین المللی مسابقات فوتبال برای حضور تماشاگران در ورزشگاه، تماشاگران در بازی حساس مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز سه شنبه ایران و کره حضور نخواهند داشت.

به گزارش کاماپرس، فدراسیون فوتبال ایران قصد داشت در بازی ایران و کره، 7 هزار تماشاگر را قبول کند که در حال حاضر این قضیه منتفی شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که تعلل فدراسیون فوتبال در نامه‌نگاری با فیفا منجر به این اتفاق شده است که البته فدراسیون آن را تکذیب کرد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی سه شنبه، 20 مهرماه، ساعت 17 در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر به مصاف هم می‌روند. این بازی از سری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است.

در دوران کرونا قانونی برای برگزاری مسابقات فوتبال طی دوران کرونا در دنیا تدوین شد که به موجب آن فدراسیون‌های فوتبال کشورهای میزبان در صورت تمایل برای حضور تماشاگران باید حداقل 14 روز قبل از زمان برگزاری مسابقات اعلام آمادگی کنند. این کار را هم با ارائه مدارک و توضیحات لازم را برای دریافت مجوز میزبانی و برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران ارائه می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

شرایط کرونایی ورزشگاه‌ها برای تماشاگران

در دوران کرونا ورزشگاه‌ها موظفند اطلاعات مربوط به مخاطبان اصلی در محل میزبانی مسابقه شامل مسئول میزبانی فدراسیون میزبان، هماهنگ کننده پزشکی فدراسیون میزبان، مسئول بهداشتی حاضر در ورزشگاه یا معادل محلی تعیین شده آن‌ها را به اطلاع فدراسیون فوتبال و تماشاگران برساند.

امکانات تعیین شده مربوط به انجام تست کووید 19، تماس‌های فوری پزشکی در محل میزبانی مسابقه شامل پزشک و بیمارستان، گزارش الزامات مربوط به کووید 19، پروتکل های بهداشتی قابل اجرا مربوط به کووید ۱۹ و اقدامات پیشگیرانه، همچنین نمره و سطح ریسک موجود طبق ارزیابی مخصوص فوتبال از دیگر مسائل مهم مورد نظر فدراسیون است. علاوه بر این باید از طرف ورزشگاه میزبان نحوه پروتکل‌های مربوط به ورزشگاه، سایر نکات مرتبط با تأثیر کووید ۱۹ و محدودیت‌های محلی در مسابقه هم به تماشاگران و فدراسیون اطلاع داده شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز