بازار ارزی نیمه تعطیل و کاهش جزئی قیمت دلار 4 مهر 1401

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به دو روز گذشته 0.09 درصد کم شد و به مرز 31 هزار و 640 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با شنبه 0.17 درصد بالاتر رفت و در محدوده 28 هزار و 650 تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وضعیت ارزی کشور در روز جاری چندان فعال نبود و بازار ارز حالت نیم تعطیل داشت. به همین دلیل تقاضا برای اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی محدود بود. در حال حاضر به دلیل کاهش امیدواری‌ها به احیای برجام در روزهای آینده، قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفته است. با این حال این ارز خارجی پرطرفدار نوسان قیمتی محدودی داشته که به نظر این موضوع از قدرت بازارسازار نشات می‌گیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی فعالان و کارشناسان بازار ارز معتقدند بازارساز به اندازه‌ای ذخیره دلار در اختیار دارد که مانع از نوسانات شدید قیمت این ارز خارجی شود. به همین دلیل نوسان گیران این روزها فرصت چندانی برای جولان ندارند.

راز آسمان پایتخت

تحلیل فنی قیمت دلار

از لحاظ فنی دلار برای افزایش قیمت باید جایگاه خود را در کانال 32 هزار تومانی تثبیت کند. به اعتقاد تحلیلگران فنی، در صورتی که قیمت دلار بالای محدوده 32 هزار و 200 تومانی قرار بگیرد، امکان رشد بیشتر نرخ آن وجود دارد. در شرایطی نرخ دلار کاهش زیادی را متحمل خواهد شد که اخبار و دیگر عوامل موثر نرخ این ارز را به پایین کانال 31 هزار تومانی برسانند. در این صورت قیمت دلار ریزش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

امروز نرخ پوند و یورو نیز در مدار نزولی قرار گرفت. قیمت پوند نسبت به دو روز قبل 1.53 درصد کم شد و به مرز 33 هزار و 883 تومانی رسید. نرخ یورو نسبت به شنبه کاهش 0.16 درصدی را تجربه کرد و 30 هزار و 655 تومان شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز