بازار اجاره مسکن بازیچه موجران بورس‌باز !

تب و تاب مردم از سرمایه­‌گذاری در بازار سرمایه، موجران را از اجاره به سمت و سوی رهن کامل سوق داده است به‌­طوری که افزایش چشم­گیر فایل­‌های رهن کامل نشان از بازی جدید موجران از این بازار را دارد.

به گزارش کاماپرس، بررسی فایل­‌های مشاوران املاک نشان می­‌دهد به دلیل سودده بودن این روزهای بازار سرمایه، بسیاری از موجران به سمت رهن کامل پیش می‌­روند. این در حالی است که در سا­ل­‌های گذشته کمتر موجری از رهن کامل استقبال می­‌کرد­ و بیم آن می‌­رفت، پس از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، موجران تمایل بیشتری به اخذ اجاره ماهانه نشان دهند.

یکی از مشاوران املاک مناطق میانی می­‌گوید: جذابیت بیش از پیش این روزهای بازار بورس موجب شده خانوارها با دست زدن به اقدام‌­های عجیب نظیر تعویض ملک خود به ملک کوچک‌تر و واگذاری آن به مستاجر رهن کاملی، همه تلاش خود را جهت ورود به این بازار انجام دهند.

این موضوع با استقبال مناسبی از سوی متقاضیان واحدهای رهنی خصوصاً زوج‌های جوان که با دریافت وام ازدواج از نقدینگی اولیه مناسب‌تری نسبت به درآمد ماهیانه برخوردارند، مواجه شده است.

افزایش 20 تا 30 درصدی اجاره­‌بها در روزهای کرونایی

آریاک سفر

حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، گفت: اجاره­‌بها در ماه‌های ابتدایی امسال با افزایش 20 تا 30 درصدی مواجه شده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش اجاره­‌بها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۹ در تراز تورم عمومی معادل ۳۰ درصد اعلامی مرکز آمار خبر داد و گفت: علت وقوع این اتفاق انباشت تقاضایی است که در دو ماه گذشته به دلیل تعطیلی دفاتر مشاوران املاک رخ داده است.

تعدادی از فایل‌هایی که در نقاط مختلف پایتخت عرضه می‌شود، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اجاره بها را در مقایسه با دو ماه نخست ابتدایی سال گذشته یادآور می‌شوند که به نظر می‌رسد در حال حاضر حول و حوش تورم عمومی باشد؛ هر چند که در برخی نقاط نیز موجران به دلیل شرایط کرونایی موجود، کمتر از نرخ تورم و تا ۱۰ درصد اقدام به افزایش اجاره بها کرده‌­اند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز