ایمنی نسبی 40 تا 60 ساله های تهرانی در برابر کرونا

آمارمبتلایان و تلفات کرونا در تهران به روایت فرمانده ستاد مقابله با این بیماری در پایتخت از ایمنی جمعی یا نسبی میانسالان تهرانی – افراد 40 تا 60 ساله – در برابر کرونا خبر می دهد.

به گزارش کاماپرس، آن طور که یکی از رسانه ها گزارش کرده دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا حرف مهمی درباره ایمنی نسبی میانسالان تهرانی در برابر کووید 19 زده است. وی آمار مبتلایان را به تفكیك سن گفت و خبر داد كه احتمالا 40 تا 60 ساله ها در تهران به یك ایمنی نسبی رسیده اند.

نتیجه ای شیرین با هزینه های سنگین

روزنامه هفت صبح این موضوع را به تیتر اصلی امروز سه شنبه 5 اسفندماه خود تبدیل کرده و در این باره نوشته است؛ حرف فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا تهران در حالی است که فروردین امسال ایشان گفته بود اصلاً ایمنی جمعی چیزی منسوخ شده است. چه زمانی این حرف را زد؟ همان روزهایی که برای اولین بار دوراهی قرنطینه – ایمنی جمعی شکل گرفت . زالی در آن مقطع گفت : کسی تا امروز برای بیماری های نوپدید از روش ایمنی جمعی استفاده نکرده و جواب هم نگرفته است.

او هشدار می داد با این کار تعداد بسیاری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا می‌شوند و تعداد زیادی هم فوت می‌کنند.دلیل این بود که این ویروس متناسب با شرایط بیماری زایی و ساختار ایمنی افراد در هر فرد مبتلا تابلویی کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر امروز فردی در معرض اتفاقی ویروس قرار گیرد حتما به سلامت از آن عبور کند.

آریاک سفر

دست آخر این اتفاقی یک جورهایی همانطور که زالی پیش‌بینی می‌کرد افتاد و احتمالاً فرمانده ستاد کرونا را قانع کرد که می‌توان با افزایش مبتلایان به ایمنی جمعی رسید. نتیجه ای شیرین ؛ اما با دادن هزینه‌های سنگین.

آنطور که خود زالی توضیح داده در یک سال گذشته تعداد افرادی که بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال در تهران مبتلا به کرونا شدند کاهش پیدا کرده است . اگر این طور است چرا میزان ابتلای کرونا در مقایسه با پارسال بیشتر شده؟ به این دلیل که تعداد مبتلا ها در سمت دو گروه سنی دیگر بیشتر شده است.

در مصاحبه روز گذشته زالی اول از همه توضیح داد که چرا  توزیع سنی مبتلایان در استان تهران اهمیت دارد و چطور می توانیم به کمک آن آسیب پذیری گروه‌های سنی مختلف را نشان دهیم. بعد هم گفت که این اعداد و ارقام برای ما حامل چه خبر مهمی درباره ایمنی جمعی میانسالان هستند. خلاصه حرف‌های او در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از این قرار است:

  • در گروه سنی زیر ۱۰ سال میزان بستری و مبتلایان ما در اسفند گذشته ۹ درصد بود و امسال بهمن ماه به ۱۱ درصد رسیده است .
  • در گروه سنی بالای ۸۰ سال در اسفندماه سال ۹۸ میزان ابتلا و بستری ما برابر با 7/4 درصد بود که امسال به ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.
  • در گروه سنی ۷۰ تا ۸۰ سال در اسفند ۹۸ میزان بستری و ابتلای ۱۱ درصد بود که الان به ۱۴ درصد رسیده است.
  • ابتلا و بستری گروه ۴۰ تا ۵۰ سال ۵۰ تا ۶۰ تا ۷۰ سالگی در بهمن ماه جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.
  • دو سر طیف سنی ما یعنی سنین زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال کماکان در تغییر توزیع سنی گروه پر خطر تلقی می شوند و باید این گروه مراقبت بیشتری کنند به خصوص در گروه سنی بالای ۷۰ سال که میزان ابتلا و بستری آنها افزایش بیشتری یافته است.
  • چرا ابتلای گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال کمتر بوده است شاید بخشی از دلیل به این برگردد که این افراد در ادوار گذشته بیشتر به کرونا مبتلا شده و به یک ایمنی نسبی رسیده باشند.
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز