ایرادات و مشکلات رایج اتو پرس و اتو بخار خانگی + به همراه راه حل

اتو یک وسیله پرکاربرد در منازل به حساب می‌آید، اما گاهی این وسیله برقی ممکن است دچار آسیب یا خرابی شود. از این رو تعمیر اتو بخار یا تعمیر اتو پرس جستجوی بسیاری از مردم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تعمیرات لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس به مهم‌ترین مشکلاتی می‌پردازد که ممکن است برای اتو پیش بیایند و روش تعمیرشان را بررسی خواهد کرد؛

حرارت اتو کم است

برخی مواقع، کف فلزی اتو آنطور که باید داغ نمی‌شود و دستگاه حرارت کمی تولید می‌کند. در این هنگام ابتدا باید درجه ترموستات دستگاه چک شود و اگر دلیل کم بودن حرارت، درجه پایین ترموستات است، تغییر داده شود. از سوی دیگر، ممکن است محفظه‌ها رسوب‌گذاری شده باشند که باید توسط یک متخصص، تعمیر شوند.

اتو بخار نمی‌دهد

اگر اتو بخار نمی‌دهد، یا بخارها به واسطه محفظه‌هایی که در زیر سطح دستگاه اتو قرار دارند، خارج خواهند شد. یا ممکن است به دلیل رسوب‌ گذاری در محفظه‌های زیرین دستگاه، محفظه‌ها مسدود شده باشند و بخار خارج نشود.

آریاک سفر

 اتو یکسره بخار می‌دهد

یکی از دلایل بروز این مشکل کلید روی دسته اتو است که با تعویض یا رفع خرابی کلید روی دسته این مشکل رفع می‌شود. همچنین ممکن است شیر برقی دستگاه خراب شده باشد که با سرویس و تعمیر آن، این مشکل حل خواهد شد.

درجه اتو ناگهانی بالا می‌رود

گاهی هنگام اتوکشی متوجه می‌شویم که درجه اتو بخار بالا رفته است و ممکن است لباس را بسوزاند.  علت بروز این مشکل می‌تواند ایراد در کارکرد ترموستات دستگاه باشد. در این صورت، تعمیر ترموستات اتو بخار یا تعویض آن، مشکل را مرتفع می‌کند.

آب از اتو بخار نشتی می‌کند

گاهی ممکن است صرفا آب، بیش از ظرفیت دستگاه باشد. اما در هر حال، زمانی که این اتفاق می‌افتد شاید راه باریکه آب یا همان مخزن ورودی و خروجی آب دچار ایراد شده باشد. در این هنگام، می‌توان مخزن را عوض کرد. اما گاهی مشکل به همین سادگی حل نمی‌شود و نیاز به تعویض کفی فلزی است.

دکمه بخار اتو سفت شده

در بیشتر اتوها، با فشار دکمه‌ای روی بدنه اتو، می‌توان بخار ایجاد کرد. اما گاهی این دکمه عمل نمی‌کند. این مشکل ممکن است بخاطر شکستگی دکمه باشد که باعث گیرکردن آن می‌شود. گاهی هم با گذشت زمان و استفاده مکرر ممکن است بخار زیاد اتو موجب تجمع رسوب در قسمت زیرین دکمه شده و از کارکرد روان آن جلوگیری نماید.

 المنت داغ می شود اما لامپ خاموش است

احتمالا در این مواقع، به لامپ برق نمی‌رسد که در این صورت، باید درپوش اتو باز شده و سیم‌بندی مدار مخصوصا سیم‌های متصل به لامپ آزمایش شوند. شاید هم تنها لامپ سوخته باشد که می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد.

کفی اتو برق دارد

در وسایلی چون اتو همواره عامل اصلی پیدایش اتصال بدنه در دستگاه، معیوب شدن المنت است. بنابراین همواره تعمیر اتو بخار از این قطعه آغاز می‌شود. بهترین روش جهت مطمئن شدن از سالم بودن المنت، استفاده از چراغ سری است. المنت معیوب هم باید تعویض شود. اما گاهی مشکل از المنت نیست، پس آن را باید در سیم‌بندی دستگاه جستجو کرد. حرارت بالای دستگاه به تدریج موجب از بین رفتن وارنیش و عایق هادی‌ها و در نتیجه پیدایش این عیب خواهد شد. استفاده از وارنیش‌های باکیفیت مشکل را حل می‌کند.

کفی به لباس‌ها می‌چسبد

بسیاری از کاربران این تجربه را دارند که هنگام اتوکشی، کف اتو به لباس‌ها می‌چسبد و باعث آسیب به آن‌ها می‌شود. در قدم اول، کاهش دمای تنظیم‌شده برای اتو ممکن است این مشکل را رفع کند. گاهی هم نبود آن در مخزن، منجر به این مشکل می‌شود. اما در نهایت اگر با هیچکدام از این عیب‌یابی‌ها مشکل حل نشد باید از تعمیرکار خواست تا کفی را تعویض کند.

همانطور که گفته شد، بسیاری از عیب‌یابی‌ها و آسیب‌شناسی‌های اتو نیاز به پرداخت اتو دارد. یعنی بدون حضور یک تعمیرکار و ابزارهایش نمی‌توان قطعات را تعویض یا تعمیر کرد. اما گاهی یافتن یک تعمیرکار معتبر و متخصص برای تعمیر اتو پرس و اتو بخار دشوار است. در اینجاست که هوم سرویز همیار شماست تا پایان سرویس!

هوم سرویز به عنوان یک مرکز ارائه دهنده خدمات، خدمات تعمیر اتو بخار ، تعمیر اتو پرس ، تعویض قطعات و… را نیز ارائه می‌دهد. به طوری که مشتریان، با ثبت نام رایگان در سامانه، درخواست خود را ثبت می‌کنند و سپس متخصصین این مجموعه جهت مشاوره رایگان و اعلام قیمت تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارشان قرار خواهند داد.

هوم سرویز یک بازار آنلاین خدمات است که در آن، هر شخصی با توجه به نیاز خود، می‌تواند افراد مطمئن، معتمد و توانمند را پیدا کند. از سوی دیگر، سرویس‌دهنده‌ها نیز می‌توانند خدمات خود را در یک بستر امن، معرفی کنند. درواقع هوم سرویز یک حلقه ارتباطی مطمئن میان مشتریان و متخصصان است. از این رو، در شرایطی که کارها باید فوری انجام شوند هوم سرویز بهترین انتخاب است تا در سریع‌ترین حالت ممکن متخصصان و تعمیرکاران را به محل بفرستد.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز