اکسپو 2020 دبی ؛ حقایق جالبی که درباره برج العرب نمی دانستید

لست سکند

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ خاورمیانه در حال برگزاری است و طی مدت 6 ماه میزبان 25 میلیون بازدیدکننده خواهد بود. ظرفیت اکسپوی دبی فضای گردشگری منحصر به فردی را برای دبی و کشورهای مجاور آن به خصوص ایران ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس، دبی را به عنوان شهر برترین ها در جهان می شناسند. برج العرب هم یکی از سازه های برتر جهان است که در این شهر به عنوان یک جاذبه دیدنی شناخته شده است. در ادامه به حقایق جالبی درباره برج العرب اشاره می شود که شاید تا کنون از آنها خبر نداشتید.

1- برج العرب، هتلی واقع در دبی است. العرب، سومین هتل مرتفع دنیا (321 متر ارتفاع) است. با این حال، 39 درصد از فضای آن غیرقابل‌استفاده است. این برج در یک جزیره مصنوعی در نزدیکی ساحل جمیرا قرار گرفته است.

2- اماراتی‌ها، العرب را تنها هتل 7 ستاره دنیا می‌نامند. معماران آمریکایی و انگلیسی، این بنا را در اول دسامبر 1999 افتتاح کردند. بیش از 9 هزار تن فولاد در ساخت برج مورد استفاده قرار گرفته است. حدود 1790 متر مربع از نمای داخلی برج به ورقه طلای 24 عیار مزین شده است. در طراحی داخل برج از سنگ‌های مرمر ایتالیایی و برزیلی، درب‌های چوبی اماراتی، لوسترهای انگلیسی و فرش‌های هندی آفریقایی استفاده شده است.

راز آسمان پایتخت

مطالب مهم و مرتبط با اکسپو 2020:

3- این برج تنها شامل دو طبقه با 202 اتاق خواب است. 142 سوئیت دلوکس تک‌خوابه، 28 سوئیت دلوکس دوخوابه، 18 سوئیت پانورامیک، 4 سوئیت باشگاهی، 6 سوئیت دیپلماتیک، 2 سوئیت ریاست جمهوری و 2 سوئیت سلطنتی، مجموعه اتاق‌های این سوئیت را شامل می‌شوند.

4- هزینه اقامت در این هتل از شبی 1000 دلار آغاز می‌شود و به بیش از 15000 دلار در شب هم می‌رسد. سوئیت رویال گران‌ترین اتاق این هتل است که شبی 24000 دلار برای هر مسافر هزینه دربردارد.

5- برج العرب بلندترین آتریوم دنیا را به ارتفاع 180 متر دارد. در سراسر یکی از سالن‌های این هتل، آبشاری در مقیاس کوچک به همراه فناوری فیبر نوری و کِلایدِسکوپ به چشم می‌خورد.

6- سه آکواریوم عظیم در این برج دیده می‌شود (که یکی از آن‌ها در رستوران هتل جا دارد) و بیش از 50 گونه ماهی در آن نگهداری می‌گردد.

7- 29 هزار کریستال سواروفسکی در سقف‌های العرب وجود دارد. رستوران المنتهی 200 متر بالاتر از سطح خلیج فارس قرار دارد و نمایی زیبا از دبی را به رخ می‌کشد. دسترسی به این رستوران از طریق یک آسانسور پانورامیک میسر می‌شود. رستوران دیگری به نام المهارا نیز در العرب تأسیس شده است که از طریق زیردریایی شبیه‌سازی‌شده می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

8- آب گرم طلیسه  برج العربی برنده جایزه «لوکس‌ترین هتل آبگرم دنیا» در سال 2014 شد. در هر طبقه، 60 میز پذیرش وجود دارد.نسبت کارکنان به مجموعه 8 به یک است که یکی از بالاترین نسبت‌ها در کل دنیا است. هر یک از خانم‌هایی که مسئول پذیرش و میزبانی هستند، گوشواره‌های طلا و گردن‌بندهایی به شکل لوگوی برج العرب دارند. به هر مهمان، در طول اقامت، آی‌پد از جنس طلای 24 عیار داده می‌شود. برای رسیدن به طبقه 27ام هتل، 1080 پله باید پیمود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز