اکسپو ۲۰۲۰ دبی ؛ فرصتی برای توسعه تجارت  

رئیس اتاق بوشهر در یادداشتی اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را به‌عنوان فرصتی برای توسعه سطح مناسبات بین‌المللی خصوصا با کشورهای همسایه معرفی کرد. به گزارش کاماپرس، به نقل از رئیس اتاق بوشهر، خورشید گزدرازی، حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی برای توسعه هم‌گرایی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم فناوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گفته گزدرازی تمامی کشورها برای تقویت اقتصاد کشور خود و رقابت‌پذیر کردن آن با آهنگی سریع در حرکت هستند، زیرا باور دارند تنها راه جهت دستیابی به اهداف یاد شده هم‌گرایی جهانی است و هیچ کشوری به تنهایی راه به جایی نخواهد برد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی است که پس از جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، بیشترین توجهات در سطح بین‌الملل را به خود جلب می‌کند. اهمیت و تاثیر اکسپو با ۱۹۲ کشور شرکت‌کننده به حدی است که آن را المپیک فرهنگ ملل می‌نامند.

اولین نمایشگاه اکسپو

برگزاری نمایشگاه اکسپو در قالب کنونی‌اش از اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت و اولین نمایشگاه رسمی اکسپو در سال ۱۸۵۱ در کاخ کریستال بریتانیا برگزار شد. ایران نیز برای نخستین بار به دستور امیرکبیر در این نمایشگاه شرکت کرد. در این دوره از نمایشگاه بالغ بر صد هزار اختراع رونمایی شدند که همگی از دل انقلاب صنعتی برآمده بودند.

آریاک سفر

در اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای اولین بار یک کشور از خاورمیانه میزبان این نمایشگاه بین‌المللی است. نمایشگاه اکسپو مقصدی برای ارائه اختراعات، پیشرفت‌های فناوری و البته فرهنگ و هنر است. از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد پیوندی جهانی در بین ملت‌ها و به اشتراک‌‌گذاری تجارب فرهنگی و آموزشی کشورها است.

ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها شعارهای سه‌گانه‌ی ایران در این دوره اکسپو هستند. هدف راهبردی ایران در این اکسپو جلب نظر سرمایه‌گذاران بین‌المللی به اقتصاد کشور است. هدفی که تنها از طریق به جا گذشتن تصویری ماندگار از تمدن، فرهنگ، علایق، ظرفیت‌هه و توانمندی‌های ایران در گردهمایی‌های بین‌المللی از جمله اکسپو میسر می‌شود.

تم اصلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی پیوند “افکار، خلق آینده” است که در جستجوی اندیشه و تفکرات خلاقانه برای ساخت آینده است. نمایشگاهی که چشم‌اندازی از آینده‌ و تصویری از نقشه‌ی کشورها برای آینده آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

پیش‌بینی می‌شود که در طول ۶ ماه برگزاری این نمایشگاه بیش از ۲۵ میلیون نفر از آن بازدید کنند. از همین رو اکسپو بستری مناسب برای مطرح کردن ایده‌های نو و یا کسب شهرت بیشتر برای شرکت‌ها و برندهای شناخته‌شده محسوب می‌شود.

به همین خاطر و با توجه به اینکه نمایشگاه‌های اکسپو در درازمدت اثرات ارزنده و چشمگیری بر تجارت، صنعت و فرهنگ کشورها دارند باید از این فرصت برای نمایش توان و استعداد‌های کشور بهره برد. همچنین لازم است با معرفی و توسعه برندهای کشور قدم‌های اساسی در توسعه تجارت به‌ویژه با کشورهای همسایه برداشت تا سهم ایران از بازار مبادلات جهانی بسیار بیشتر از ارقام کنونی باشد.

با تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای تمامی بازدیدکنندگان به خصوص کشورهای باتجربه‌تر می‌توان از این رویداد برای جذب سرمایه‌گذاران و اقناع آنان برای حضور در کشورمان استفاده کرد.
این اهداف محقق نمی‌شوند مگر با حمایت هوشمندانه و همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی کشور تا سرانجام پس از شکست‌های متوالی بتوان این بار فرصت حضوری سازنده در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی را غنیمت شمرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز