چطور از اپلیکیشن موبایل پول در بیاوریم؟

درآمدزایی از اپلیکیشن موبایلی - کاماپرس
لست سکند

داشتن ایده با تبدیل آن ایده به یک نتیجه سودآور دو چیز کاملا متفاوت است. بسیاری از افراد ایده طراحی یک اپلیکیشن را دارند، اما به پولسازی آن و بازگشت سرمایه فکر‌ نمی‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خوشبختانه راه‌های زیادی برای درآمدزایی از طریق اپلیکیشن وجود دارد. در این بخش راهکارهای مختلف را برای شما جمع آوری کردیم تا بعد از طراحی یک برنامه موبایلی بتوانید از آن درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

درآمدزایی مستقیم و غیر مستقیم از اپلیکیشن موبایلی

استراتژی‌های درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایلی را به طور کلی‌ می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد:

راز آسمان پایتخت
  • درآمدزایی مستقیم – پولی که مستقیم از اپلیکیشن حاصل‌ می‌شود. به عنوان مثال پولی که باید کاربران برای نصب برنامه از اپ استور یا فعال کردن ویژگی‌ها به صورت درون برنامه‌ای ‌پرداخت کنند.
  • درآمدزایی غیر مستقیم – محصولات یا خدمات مستقلی که در یک برنامه رایگان به فروش‌ می‌رسند، درآمد غیر مستقیم از اپلیکیشن را حاصل‌ می‌کنند.

درآمدزایی از اپلیکیشن موبایلی - کاماپرس

6 استراتژی برای کسب درامد از اپلیکیشن موبایلی

برای درآمدزایی مستقیم یا غیر مستقیم از اپلیکیشن،‌ می‌توان راهکارها و استراتژی‌های مختلفی را پیش گرفت. در این بخش 6 راه برای کسب درآمد از برنامه‌های موبایلی را به همراه مزایا و معایبشان توضیح‌ می‌دهیم.

1.دانلود پولی اپلیکیشن

ساده‌ترین راه کسب درآمد از کاربران موبایلی، دریافت هزینه برای نصب برنامه است. اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی، هزینه ناچیزی برای نصب خود در نظر‌ می‌گیرند. مثلا اکثر اپلیکیشن‌های خارجی پولی در فروشگاه گوگل، کمتر از 5 دلار قیمت دارند. این هزینه ناچیز باعث‌ می‌شود افراد زیادی بدون اینکه به قیمت برنامه فکر کنند، آن را خریداری کرده و استفاده کنند.

البته زمانی که برنامه خودتان را پولی‌ می‌کنید نباید انتظار داشته باشید به اندازه یک اپلیکیشن رایگان مورد استقبال قرار گیرد. بسیاری از افراد از برنامه‌هایی که نصب آنها رایگان نیست، صرف نظر‌ می‌کنند.

2.پرداخت‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای ‌

پرداخت‌های درون برنامه‌ای ‌را‌ می‌توان هم در اپلیکیشن‌هایی که نصب آنها رایگان است و هم اپلیکیشن‌های پولی طراحی کرد. از این روش‌ می‌توان برای انواع محصولات فیزیکی و مجازی بهره برد. این روش به خصوص در اپلیکیشن‌های بازی طرفدار بیشتری دارد؛ افراد به دنبال خرید سکه‌های مجازی یا تجربه‌های جدید هستند و حاضرند به خاطر آن پول بدهند. یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه بازی Pokemon Go بود که توانست بیش از 3 میلیارد دلار از اپلیکیشن رایگان خود، درآمد به دست آورد.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای ‌را‌ می‌توان در اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک هم دید. خرید محصولات یا خدمات از طریق اپلیکیشن، در این دسته قرار‌ می‌گیرد.

درآمدزایی از اپلیکیشن موبایلی - کاماپرس

3.خرید اشتراک‌ها

اشتراک‌ها یک ایده عالی برای درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها هستند. برنامه‌های اشتراکی را‌ می‌توان در انواع برنامه‌های موبایلی دید. در این استراتژی، کاربران بدون پرداخت هزینه، اپلیکیشن را دریافت‌ می‌کنند؛ اما برای دسترسی به محتواها، باید اشتراک‌های ماهیانه یا سالیانه خریداری کرده و آن را تمدید کنند.

اپلیکیشن‌های مختلفی‌ می‌توانند از این روش درآمدزایی استفاده کنند؛ از برنامه‌های تناسب اندام گرفته تا رژیم‌های غذایی، فیلم‌ها، کتاب‌ها و حتی خدمات ماهیانه یک کسب و کار کوچک مثل نظافت منازل و موارد مشابه.

4.استراتژی فریمیوم

استراتژی فریمیوم یک استراتژی موفق برای درآمدزایی از طریق اپلیکیشن است. این واژه که از ترکیب دو واژه Free و Premium تشکیل شده، یک راهکار ترکیبی از پرداخت اشتراکی و درون برنامه‌ای ‌است.

در این استراتژی، نسخه اولیه یا پایه خدمات یا محصولات اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه‌ می‌شود. اما کاربران برای این که به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند، بعد از مدتی استفاده از طرح فریمیوم، باید به سراغ خرید اشتراک یا پرداخت درون برنامه‌ای ‌بروند. مشخص‌ترین مثال این استراتژی را‌ می‌توانید در اپلیکیشن Spotify ببینید که امکان گوش دادن رایگان به موسیقی برای کاربران فراهم است؛ اما اگر کاربران بخواهند فایل‌های موسیقی را دانلود کرده یا از شر تبلیغات متعدد رها شوند، باید به سراغ خرید اشتراک بروند.

نسخه‌های آزمایشی رایگان که برای مدت زمان مشخصی به کاربر اجازه استفاده‌ می‌دهند نیز در این استراتژی جای می‌گیرند.

5.استفاده از تبلیغات

اگر اپلیکیشن شما میزان دانلود بالایی دارد،‌ می‌توانید از تبلیغات درون برنامه‌ای ‌کسب درآمد کنید. تبلیغات اپلیکیشنی طبق آخرین آمارها موثرترین روش کسب درآمد بوده‌اند. این تبلیغات‌ می‌توانند در قالب‌های مختلف از ویدیو گرفته تا بنر و پنجره‌های پاپ آپ متنوع باشند. مدل درآمدزایی از تبلیغات اپلیکیشنی هم‌ می‌تواند یکی از حالت‌های زیر باشد:

  • CPC (هزینه به ازای هر کلیک)
  • CPI (هزینه به ازای هر بار نصب)
  • CPA (هزینه به ازای هر خرید)
  • CPM (هزینه به ازای هر هزار بازدید)
  • CPV (هزینه به ازای هر بازدید)

درآمدزایی از اپلیکیشن موبایلی - کاماپرس

6.اپلیکیشن به عنوان یک محصول افزودنی

یکی از روش‌های درآمدزایی غیر مستقیم این است که برنامه موبایلی شما به صورت رایگان در کنار یک محصول دیگر به فروش برسد. بسیاری از نرم افزارهای دسکتاپی هستند که باید برای خرید آنها مبلغی را پرداخت کرد؛ در صورت خرید کاربر، معمولا اپلیکیشن موبایلی به عنوان یک نسخه افزودنی رایگان در اختیار کاربران قرار‌ می‌گیرد. نمونه مشخص این روش درآمدزایی را‌ می‌توان در نرم افزار حسابداری معروف QuickBooks دید. البته در این شرایط ممکن است افراد هیچ وقت نسخه موبایلی نرم افزار را نصب نکنند.

چگونه مدل درآمدزایی مناسب اپلیکیشن را انتخاب کنیم؟!

روش‌های زیادی برای درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها وجود دارد. در ضمن شما محدود به استفاده از یک روش نیستید؛ به عنوان مثال‌ می‌توانید هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای ‌داشته باشید و هم تبلیغات را در برنامه موبایلی خود نمایش دهید.

با این حال‌ نمی‌توان فرمولی تعیین کرد که نشان دهد بهترین استراتژی درآمدزایی برای اپلیکیشن شما چیست. در برخی از صنایع، پرداخت‌های درون برنامه‌ای ‌آسان‌ترین راه است؛ به خصوص برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک. با این حال باید استراتژی‌های درآمدزایی مختلف را با توجه به مخاطبان خود آزمایش کرده و KPIهای ارزشمند صنعت خودتان را دنبال کنید تا متوجه شوید کدام روش سوآورتر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز