اولین موتور پرنده جهان رونمایی شد/ اختراعی تازه به سبک جنگ ستارگان (ویدیو)

در تاریخ پانزدهم سپتامبر 2022، نخستین موتور پرنده در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. این موتور پرنده اکستوریسمو نام دارد که توسط یک استارتاپ ژاپنی طراحی شده است و می تواند به مدت 40 دقیقه با سرعت 99.8 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که نخستین موتور پرنده جهان را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، موتور پرنده اکستوریسمو (XTURISMO) هم اکنون در ژاپن به فروش می رسد و دولت این کشور آن را در دسته یک هواگرد طبقه بندی نکرده است، به این ترتیب برای استفاده از آن نیازی به داشتن مدرک خلبانی نیست. شرکت سازنده این موتور امیدوار است آمریکا نیز آن را در دسته هواگردها قرار ندهد و قصد دارد یک نسخه کوچک تر از اکستوریسمو را تا سال 2023 در آمریکا عرضه کند.

در حال حاضر موتور پرنده اکستوریسمو 777000 دلار قیمت دارد ولی تا سال 2025 ممکن است قیمت نمونه های کوچک تر آن به حدود 50000 دلار برسد.

آریاک سفر

این موتور پرنده می تواند توسط افراد عادی برای گردش و تفریح مورد استفاده قرار بگیرد و سازمان های دولتی نیز می توانند از آن برای بازرسی زیرساخت ها و کنترل پروژه ها استفاده کنند.

شرکت سازنده این موتور ایروینز تکنالجیز (AERWINS Technologies) نام دارد و ظرف دو سال آن را طراحی کرده و توسعه داده است. نیروی پیشران اکستوریسمو را یک موتور هیبرید گازوئیلی-برقی کاوازاکی تأمین می کند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز