اولین شاسی بلند ایران خودرو بهمن ماه روانه بازار می‌شود

ایران خودرو اعلام کرده است که پیش‌فروش اولین کراس اوور ایرانی از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه این شاسی بلند ایران خودرو هنوز مراحل طراحی را می‌گذارند، اعلام شده که به زودی پیش‌فروش خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان این‌که در نقشه راه ترسیم‌شده به‌سمت داخلی‌سازی پلتفرم خودرو حرکت کرده‌ایم، گفت: محصول پروژه K125 در بهمن ماه امسال روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: هم‌زمان پلت‌فرم برقی محصول پروژه K125 نیز در دست طراحی و نمونه‌سازی است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، گیربکس این محصول در مرحله نخست  AT خواهد بود و در آینده به گیربکس DCT و موتور سه استوانه ارتقا پیدا می‌کند. همچنین ظرفیت تولید 80 درصد از محصولات ایران خودرو طی سه سال آینده به برند داخلی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش کاماپرس به نقل از دیجیاتو، مدیر طراحی پروژه کراس‌اوور K125 می‌گوید این خودرو را نسل جدید قوای محرکه EF7 پلاس توربوشارژ همراهی خواهد کرد. ضمن آن‌که یک گیربکس‌ شش‌سرعتۀ داخلی‌‌سازی‌شده نیز نیروی تولیدی موتور مذکور را به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

تصاویری که تاکنون از k125 منتشر شده، نشان می‌دهد که شباهت‌هایی در سقف و بخش‌های جانبی این خودرو و پژو 2008 وجود دارد؛ گمانه‌زنی‌ها بر ایت اساس است که کراس‌اوور جدید ایران خودرو، جانشین پژو 2008 در ایران می‌شود. اما اصلی‌ترین رقیب این خودرو در میان داخلی‌ها، کراس‌اوور جدید سایپا یا همان خودرو آریا خواهد بود. آریا امسال وارد خط تولید شده و تا قبل از رسیدن سال ۱۴۰۱ در بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است که موتور این خودرو ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد. مدیر طراحی پروژه کراس‌اوور K125 ادعا می‌کند نسل جدید قوای محرکه EF7 پلاس توربوشارژ در این خودرو به کار رفته است.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز