اولین بیمه‌نامه صندوق اجاره‌ای کشور صادر شد

لست سکند

«بیمه ما» برای اولین بار در کشور بیمه نامه صندوق اجاره‌ای را صادر کرد. برای انجام این طرح بیش از دو سال مطالعه توسط کارشناسان و مدیران فنی و تحقیق و توسعه، همچنین تحقیق میدانی و مطالعات تطبیقی در کشورهای پیشتاز در این رشته انجام شده است.

به گزارش کاماپرس، طرح بیمه نامه صندوق اجاره‌ای با همکاری بانک ملت و اخذ مجوز از بیمه مرکزی انجام شد. پیش‌تر این بیمه نامه با نام صندوق امانات بانک معرفی می‌شد. به گفته مجید نظری، مدیر بیمه‌های مهندسی بیمه ما، این شرکت به منظور گسترش طرح خود، که دارای مجوز دو ساله بوده، به بانک‌ها و سایر نهادهای مالی و اعتباری کشور تلاش می‌کند. در سال‌های آینده بیمه گذاران و فعالان صنعت بیمه و بانک شاهد طرح‌های جدیدی از بیمه ما خواهند بود. طی مذاکرات انجام شده با یکی از بانک‌های بزرگ کشور، به زودی این بیمه نامه در آن بانک صادر خواهد شد.

فعالیت این شرکت بیمه‌ای در فروردین و اردیبهشت ماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 75 درصدی داشته و موفق به تحقق 116 درصد از بودجه روز شمار ابلاغی شده است. بیمه‌های باربری با 156 درصد، مهندسی با 161 درصد و آتش سوزی با 124 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 1399، بیشترین درصد رشد حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص دادند.

شرکت بیمه ما از ابتدای سال مالی 1400 توانسته 256 هزار و 600 عدد بیمه نامه صادر کند. این میزان 56 درصد نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته رشد داشته است. به علاوه نسبت خسارت شرکت، به عنوان شاخصی از عملکرد مطلوب بیمه گری، در دو ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال 1399، نزدیک 13 واحد کاهش پیدا کرد.

راز آسمان پایتخت

خلاصه عملکرد بیمه ما در سال 1399

همچنین عملکرد این مجموعه در سال 1399 نشان دهنده رشد 7 برابری سود آن نسبت به سال 1398 است. سود خالص شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم هزار و 283 ریال بوده که در شرایط کنونی و با توجه به افزایش سرمایه 167 درصدی از محل تجدید ارزیابی در سال مذکور به نظر مناسب می‌رسد.

این مجموعه با تولید 16 هزار و 549 میلیارد ریال حق بیمه در سال گذشته، در این شاخص نسبت به سال 1398 رشد تقریبا 62 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی دیگر درآمدهای سرمایه گذاری شرکت در سال 1399 نسبت به دوره مشابه در سال 1398، نزدیک به 206 درصد رشد داشته و با احتساب این میزان رشد از مرز 8 هزار و 650 میلیارد ریال عبور کرد.

مرتبط با : بیمه ما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز