انواع دستکش کار و نکات مهم برای خرید آن

دستکش کار - کاماپرس
ژیوار

استفاده از دستکش کار یا دستکش ایمنی برای شرایط کاری دشوار یا پرخطر ضروری است. دستکش کار در انواع و مدل‌های مختلف مانند دستکش قصابی تولید می‌شود و جنس‌های مختلفی دارد. دستکش کار می‌تواند از دست در برابر آسیب‌های بیرونی مانند کار با صفحه سنگ فرز، قصابی، برش، ضربه، مواد شیمیایی و سوختگی حفاظت کند؛ با این وجود، افراد باید قبل از خرید، درباره مدل‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع دستکش ایمنی کار و نکات مهم در این زمینه پرداخته است.

دستکش جوشکاری

دستکش‌ جوشکاری با نام هوبارت نیز شناخته می‌شود و یکی از پرکاربردترین مدل­‌های دستکش‌ کار محسوب می‌شود. این مدل معمولا به صورت ساق بلند تولید می‌شود و قسمت‌های زیادی از دست را پوشش می‌دهد. دستکش‌های جوشکاری طوری ساخته می‌شوند که در برابر حرارت و جوشکاری مقاومت زیادی داشته باشند و در عین حال باعث عرق کردن دست نشود. دستکش‌های جوشکاری در حین استفاده از صفحه سنگ فرز نیز کاربرد دارد.

دستکش - کاماپرس

دستکش عایق برق

دستکش‌ عایق برق، یکی از انواع دستکش کار و ضروری‌ترین وسیله‌ای است که تکنسین‌های برق و کارگرانی که روی دکل‌ها کار می‌کنند، باید از آن استفاده کنند. این دستکش‌ها طوری ساخته می­شود که از بدن در برابر برق‌گرفتگی حفاظت ‌کنند. دستکش عایق برق برای انجام کارهای فنی کوچک در منزل نیز کاربرد دارد.

دریان سفر امید

دستکش قصابی

دستکش قصابی نیز یکی دیگر از انواع دستکش کار است که یک بافت فلزی دارد و به همین دلیل، مقاومت زیادی در برابر پاره شدن و بریده شدن دارد. دستکش قصابی طوری تولید می­‌شود که از نظر بهداشتی، از تماس مستقیم دست با گوشت و فرآورده‌های پروتئینی جلوگیری ‌کند و به همین جهت این دستکش‌ها برای افرادی که از چاقوی آشپزخانه زیاد استفاده می‌کنند، مناسب است.

دستکش - کاماپرس

دستکش باغبانی

دستکش‌ باغبانی نیز یکی دیگر از انواع مدل­‌های دستکش کار است که خاصیت ضدبرش و ضد مواد شیمیایی دارد و به همین جهت می‌تواند از دست‌ها در حین کارهای باغبانی و سموم شیمیایی حفاظت کند. این دستکش‌ها معمولا از جنس نخ، الیاف مصنوعی و چرم تولید می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند به خوبی از لغزیدن ابزار در دست جلوگیری کنند.

دستکش-کاماپرس

نکات مهم قبل از خرید دستکش کار

افراد باید قبل از خرید دستکش کار به بررسی مواد به کار رفته در تولید این محصول بپردازند. دستکش‌های ایمنی کار معمولا از چرم‌های مصنوعی، نیتریل، نخ، برزنت، فلز، پلاستیک یا رویه‌های کتان ساخته می‌شوند و قبل از خرید باید به این نکته توجه داشت که مواد استفاده شده در دستکش کار، حساسیت­‌زا نباشد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد در خرید دستکش کار باید در نظر داشته باشند، اصول ارگونومی در طراحی آن است. دستکش کار باید در دست به راحتی قابل استفاده باشد و قدرت عمل افراد را محدود نکند. همچنین با توجه به اینکه دستکش‌های کار به صورت طولانی مدت دست را می­‌پوشانند، باید ضد تعریق باشند.

افراد قبل از خرید دستکش کار باید به ضخامت آن به ویژه در قسمت‌های نوک انگشتان نیز دقت کنند. با توجه به اینکه نوک انگشتان در حین کار با وسایلی مانند صفحه سنگ فرز به میزان بیشتری در معرض خطر قرار دارند، دستکش کار باید از ضخامت کافی در این قسمت برخوردار بوده تا در برابر عوامل آسیب‌زا مقاومت داشته باشد.

برای خرید دستکش قصابی نیز باید به بافت فلزی آن دقت کرد؛ چرا که دستکش‌ قصابی بدون بافت فلزی، به سرعت استحکام خود را از دست می‌دهد و فرسوده می‌شود.

خرید انواع دستکش کار از «ابزاری ها»

مجموعه ابزاری‌­ها با هدف تامین و تولید تجهیزات ایمنی مشغول فعالیت است. این مجموعه طی یک دهه فعالیت، با تعداد زیادی از شرکت‌ها و کارخانه‌‎های درجه یک همکاری کرده و به همین جهت طیف وسیع و متنوعی از محصولات را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. ابزاری‌ها به منظور ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات، انواع محصولات ایمنی را به صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رساند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://abzariha.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن­های09131268394  و 02191096042 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابزاری ها
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز