امکان خرید وام مسکن با نصف قیمت فعلی

لست سکند

بر اساس طرح جدید بانک مسکن متقاضیان این امکان را دارند تا با نصف قیمت اوراق مسکن را خریداری کنند. این اقدمات باعث خواهد شد تا افراد در زمان کوتاه‌تری به وام خود دست پیدا کنند اما باید سود بیشتری بپردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، افزایش هزینه خرید اوراق مسکن در روزهای گذشته خبرساز شد و زمینه را برای تبیین یک طرح جدید فراهم کرد. در واقع میزان هزینه اولیه خرید اوراق برای متقاضیان افزایش زیادی پیدا کرد. به همین منظور بانک مسکن در اقدامی امکان خرید اوراق را با نصف هزینه کنونی فراهم کرده، منتهی افراد باید توان بازپرداخت اقساط بیشتر را داشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن می‌توانند برای دریافت این وام، 50 درصد اوراق خریداری کنند و 50 درصد دیگر را بدون خرید اوراق و از محل منابع تسهیلات بدون سپرده به دست آورند. همانطور که گفتیم در این طرح جدید سود و مدت بازپرداخت متفاوت خواهد بود.

جزئیات طرح جدید تسهیلات مسکن

در شرایط کنونی و با طرح جدید بانک مسکن، افراد نیاز به خرید 400 ورق دارند. این 400 ورق تقریبا 38 میلیون تومان هزینه دارد. در این شرایط 200 میلیون از تسهیلات با خریداری این اوراق پرداخت خواهد شد که مدت زمان بازپرداخت آن 12 ساله و سود آن 17.5 درصد است. در واقع افراد در این شرایط باید 3 میلیون  و330 هزار تومان بابت اقساط مربوط به تسهیلات با اوراق بپردازند.

متقاضیان برای گرفتن 200 میلیون تومان وام بدون اوراق، ملزم به پرداخت اقساط با سود 18 درصدی طی هشت سال هستند. بنابراین افراد به منظور دریافت 200 میلیون تسهیلات بدون اوراق هم باید 3 میلیون و 944 هزار تومان قسط بدهند که در مجموعه میزان اقساط پرداختی متقاضیان تسهیلات طرح جدید بانک مسکن، 7 میلیون و 274 هزار تومان است.

مرتبط با : بانک مسکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز