افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق کارگران در انتظار مصوبه دولت

ژیوار

افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران هنوز در هیات دولت تصویب نشده است.

به گزارش کاماپرس، در روزهای پایانی سال ۹۹ تکلیف افزایش حقوق کارگران مشخص شد. بن کارگری و حق اولاد و …هم تصویب شد، اما افزایش حق مسکن کارگری از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان به تصویب هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ موکول شد.

چون حق مسکن تنها مولفه مزدی است که به تصویب هیات دولت نیاز دارد تا اجرایی شود. اما بررسی ها نشان می دهد، هنوز دولت تصمیمی برای تصویب افزایش حق مسکن نگرفته است.

کارگران انتظار داشتند هیات دولت به سرعت افزایش حق مسکن را به تصویب نهایی برساند تا این افزایش ۱۵۰ هزار تومانی در حقوق فروردین ماه پرداخت شود اما هیات دولت هنوز این مولفه مزدی را تصویب نکرده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دریان سفر امید

علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار معتقد است از آنجا که در مصوبه شورایعالی کار زمان پرداخت حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی از فروردین ماه آغاز می‌شود ،کارفرمایان باید در اردیبهشت مابه التفاوت ۱۵۰ هزار تومانی فروردین را به کارگران بپردازند و هر نوع استکاف از این پرداخت، تخلف محسوب می‌شود.

او در این باره به ایلنا می گوید انتظار داشتیم به دلیل وضعیت بد معیشتی کارگران، هیات دولت تصویب حق مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و قبل از زمان پرداخت حقوق‌ها در ۱۴۰۰ این مصوبه را ابلاغ کند تا دیگر بحث پرداخت مابه‌التفاوت پیش نیاید. هر زمان حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد زمان پرداخت آن از فروردین ماه خواهد بود و این زمان تغییر نمی کند.

لازم به ذکر است حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان تعیین شده است. البته قرار است حقوق کارگران با احتساب مجموع سنوات و بن مسکن و بن خواربارو و حق تاهل به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز