افزایش وام خرید خانه منتفی شد

خبری از افزایش سقف وام خرید مسکن نیست و متقاضیان وام باید منتظر دریافت همان رقم قدیمی باشند.
به گزارش کاماپرس،بااینکه روز به روز قیمت مسکن بالا می رود، اما رقم وام خرید مسکن هیچ شباهتی به قیمتهای بازار ندارد. همین باعث شده خیلی از خریداران مسکن که وام می گیرند با کمبود موجودی روبرو شوند. البته قرار بود سقف وام خرید مسکن بیشتر شود اما وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد فعلا تا فروکش کردن قیمتها منتظر می مانند تا بتوانند سرفرصت درباره افزایش سقف وام خرید مسکن تصمیم بگیرند.

به جای افزایش وام قیمتها را مهار می کنیم!

محمد اسلامی درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: «افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید در شورای پول و اعتبار مطرح و تصویب شود اما ما در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی را در دست اقدام داریم تا جایگزین افزایش سقف وام مسکن شده و در واقع قیمت تمام شده را مهار کنیم.
دستوراتی را در این خصوص از رئیس جمهور گرفته‌ایم و فرآیند آن را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مثلاً آهن آلات را با نرخ مناسب‌تری بتوانیم تهیه کنیم؛ سیمان و سایر اقلام هم همینطور؛ با آقای فتاح تفاهم کرده‌ایم تا از کارخانجات وابسته به بنیاد مستضعفان، برخی اقلام مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب‌تر و شرایط اعتباری تأمین کنیم که نرخ تورمی که در بخش مسکن اتفاق افتاد و فوق العاده حباب گونه و کشنده بود، بیش از این قیمت تمام شده ساخت و ساز را متأثر نکند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مهر گفت:« ما نگرانی مان این است که اقداماتی که خودش تورم زاست را پرهیز کنیم؛ چون اثرات روانی اش ما را گرفتار می‌کند؛ فعلاً برنامه مان این است که کار را بیشتر و پرحجم تر پیش ببریم.»
به گفته: سال گذشته ۱۶۰ هزار نفر از مردم از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم تسهیلات گرفته و خانه دار شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز