افزایش میزان مصرف سوخت در کشور

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از ابتدا دی به صورت میانگین حدود 111 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این میزان مصرف سوخت در کشور نشانگر افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علی‌اکبر نژادعلی به میزان مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و افزود: 116 میلیون لیتر بنزین در رروز سوم دی ماه مصرف شد که نسبت به سال‌های گذشته عددی بی‌سابقه بوده و مصرف بنزین امسال برخلاف سال‌های گذشته، کاهشی نداشته است.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، نژادعلی همچنین به افزایش 21 درصدی مصرف بنزین از یکم فرودین تا پنجم دی ماه 1401 نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: میانگین تولید روزانه بنزین کشور 6.5 درصد افزایش داشته اما مصرف بنزین کشور رشد سریعتری پیدا کرده و همین امر سبب ناترازی میان تولید و مصرف خواهد شد.

علت افزایش مصرف سوخت در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از قاچاق سوخت به دلیل اختلاف قیمت با کشورهای همسایه، عدم رعایت مصرف بهینه، عادی شدن مصرف، عدم اطلاع‌رسانی درباره تولید فرآورده و ارزش واقعی تولید فرآروده به عنوان عوامل افزایش مصرف اشاره، و بهینه مصرف کردن را راهکار این معضل اعلام کرد.

آریاک سفر

نژادعلی همچنین از توزیع بنزین سوپر در تهران از هفته گذشته خبر داد و افزود: به سبب تعمیرات اساسی پالایشگاه امام شازند محدودیتی در توزیع بنزین سوپر ایجاد شد که از هفته گذشته و در تاریخ 6 دی ماه مجددا این نوع بنزین در همه مراکز استان‌ها عرضه شد.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین اظهار کرد: توزیع بنزین یورو در کلان‌شهرها جزء تعهدات قانونی ما است که سعی بر توزیع بنزین با کیفیت یورو در همه کلان‌شهرها خواهد شد.

به گفته نژادعلی تفاوت کیفیت بنزین سوپر با یورو ناچیز است؛ عدد اکتان یورو بیش از 91 و عدد سوپر 95 است که اکثر خودروهای داخل از هر دو نوع می‌توانند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت: میانگین تولید روزانه نفت‌گاز کشور افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته داشته و مصرف این فرآورده نیز به طور میانگین 5.5 درصد رشد داشته است.

وی همچنین اشاره کرد که 25 درصد از تولید نفت‌گاز کشور در بخش نیروگاهی و 73 درصد آن در بخش غیر نیروگاهی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز