اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری 1400؛ رئیسی پیشتاز است

اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تا ساعت 2 بامداد شنبه 29 خرداد ادامه داشت و هنوز نتیجه نهایی انتخابات منتشر نشده اما برخی منابع از قول علی نیکزاد – رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی – اعلام کرده اند ، نتیجه انتخابات به نفع رئیسی رقم خورده است.(این خبر به روزرسانی می شود – آخرین به روز رسانی 11:331 دقیقه)

به گزارش کاماپرس، اولین برآوردها از انتخابات ریاست جمهوری 1400 حکایت از آن دارد که مشارکت مردم ایران در این انتخابات بسیار فراتر از انتظارها بوده است. نتیجه انتخابات 1400 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما بازار گمانه زنی ها در مورد برنده این انتخابات داغ است و به ویژه از علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی، نقل قول هایی در فضای مجازی منتشر شده که وی اظهار کرده است؛ما برنده هستیم.

بنا به ادعای وی حجت الاسلام رئیسی را باید از هم اکنون با آماری شگفت انگیز پیروز رقابت های انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری دانست. البته این ادعا تاکنون از سوی وزارت کشور تائید نشده است.

عبدالنالصر همتی نامزد طیف اصلاح طلب در این انتخابات شب گذشته راهی وزارت کشور شد و با وزیر کشور دیدار کرد. گفته می شود دیدار همتی با وزیر کشور به دلیل مطرح شدن ادعای پیروزی رئیسی از سوی نیکزاد بوده است.

ایسنا از قول جهانبخش خانجانی نماینده عبدالناصر همتی در ستاد انتخابات ، درباره انتشار نامه‌ای منتسب به ستاد ابراهیم رئیسی مبنی بر اعلام پیروزی این کاندیدا در انتخابات، نوشته است:  «این حرف نامناسبی است». وی همچنین بیان کرده است که به همراه آقای همتی رفتیم خدمت آقای وزیر کشور و ایشان اظهار کردند سعی می‌کنیم ملاحظات و مقررات را رعایت کنیم و آراء هنوز نه شمارش و نه تجمیع شده است.

آریاک سفر

وی گفت: اینکه کاندیدایی ادعایی مطرح می‌کند، حرف ناپخته ای است و در این شرایط که باید آرامش برای کاندیداها حفظ شود، این رفتارها نادرست است. خانجانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح موضوع انتخابات مهندسی شده‌ گفت: بعید میدانم.

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، از ستادهای مردمی در استان ها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.

  • بر اساس اعلام رسانه ها شمارش آرا در برخی حوزه‌ها پایان یافته و نتایج برای تجمیع به ستاد انتخابات ارسال شده است.
  • بنا به اعلام خبرگزاری ایسنا شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و تاکنون آمار رسمی از شمارش آرا اعلام نشده است با این حال آمار غیررسمی حکایت از اختلاف زیاد آرای ابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای انتخابات دارد.
  • سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور از آغاز رسیدگی به شکایت‌های انتخابات 1400 پس از گذشت دو روز از پایان رای گیری خبر داد.
  • دقایقی پیش محسن رضایی یکی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه ای پیروزی آیت الله رئیسی را به وی تبریک‌ گفت.پیام تبریک محسن رضایی به رییسی در شرایطی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجریان انتخابات اعلام نشده است.
  • پیش از این سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرده بود نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400 تا ظهر امروز اعلام می شود اما بعد از آن که زمان انتخابات تا ساعت۲ بامداد تمدید شد، وی گفت که ممکن است اعلام نتایج به تاخیر بیفتد. با این حال آمار غیررسمی حکایت از اختلاف زیاد آرای  ابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای انتخابات دارد.
  •  همتی کاندیدای اصلاح طلبان در  انتخابات ریاست جهموری 1400 دقایقی پیش با صدور پیامی انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور سیزدهم را به وی تبریک گفت.
  • سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، کاندیدای انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، با صدور پیامی به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفت.
  • حسن روحانی رئیس جمهوری اظهار کرد: من تبریک می‌گویم به منتخب مردم.  حالا چون هنوز رسماً اعلام نشده من هم با توجه به قانون یک مقدار تبریک رسمی را به تعویق می‌اندازم، اما منتخب معلوم است در این انتخابات که چه کسی رای به اندازه کافی آورده است.
  • جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد.

    عرف با بیان اینکه بر اساس تنظیم بیش از 90 درصد صورتجلسه ها 28میلیون و ششصد هزار نفر در این حماسه مشارکت کرده‌اند،گفت: شمارش و تجمیع‌ آرا در شعباتی است که تا بامداد  مشغول کسب آرا بوده اند و اولیه است.

    وی ضمن اعلام آرای کاندیداها گفت: آقای سیدابراهیم رئیسی با بیش از 17 میلیون و هشتصد هزار رای،‌ محسن رضایی با بیش از 3میلیون و سیصد هزار رای،‌ آقای عبدالناصر همتی با بیش از دو ملیون و چهارصد هزار رای، آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیش از یک میلیون رای مجموع آرا را تا این لحظه کسب کرده‌اند.

این خبر به به صورت مداوم روزرسانی می شود – آخرین به روزرسانی ساعت11:33

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز