اطلاعات مهم برای خرید در آنتالیا

تور آنتالیا-کاماپرس
ژیوار

شهر آنتالیا در ترکیه سالانه پذیرای بیش از 15 میلیون گردشگر است و به همین دلیل برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌های خرید جالبی ارائه می‌دهد. در تور آنتالیا با مغازه‌ها، بازارها، خیابان‌ها و مال‌های متنوعی روبه‌­رو می‌شوید که شما را برای خرید کردن وسوسه می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، بزرگ‌ترین مرکز خرید مدیترانه در آنتالیا واقع شده است؛ بنابراین اگر عاشق گشت و گذار در پاساژ‌ها و فروشگاه‌ها هستید، تور آنتالیا می‌تواند سفری به یادماندنی برای شما رقم بزند. گردشگران معمولاً با سوالاتی درباره بهترین مراکز خرید، محبوب‌ترین سوغاتی‌ها، ارز مناسب برای خرید و امثال آن در سفر مواجه می‌شوند.

در این گزارش، راهنمای خرید در تور آنتالیا 1402 ارائه شده است.

دریان سفر امید

بهترین مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا مال: این مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید مدیترانه است که در نزدیکی فرودگاه آنتالیا قرار دارد. گردشگران می‌توانند به راحتی با تراموا یا اتوبوس به این مرکز خرید بزرگ دسترسی داشته باشند. بیش از 114 فروشگاه در آنتالیا مال وجود دارد که شامل برندهای بین‌المللی و ترک می‌شود. همچنین یک شهربازی سرپوشیده بزرگ در آن وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما و فرزندان‌تان را سرگرم کند. فودکورت و سالن‌های سینمایی نیز از دیگر امکانات آنتالیا مال است.

اوت لت دیپو: این اوت لت بزرگ دقیقاً روبه‌­روی فرودگاه آنتالیا و در مجاورت آنتالیا مال قرار گرفته است. اگر قصد دارید که اجناس مورد نظر خود را با قیمت‌های ارزان‌تر بخرید، اوت لت دیپو بهترین گزینه است که بیش از 90 برند معروف در آن حضور دارند و اکثر آنها هم ترک هستند. 15 کافه و رستوران، یک شهربازی و پنج سالن سینما می‌تواند گردشگران را ساعت­ها در این اوت لت سرگرم کند.

ترا سیتی: این مرکز خرید محبوب آنتالیا در منطقه لارا واقع شده است. اگر دوست دارید که در تور آنتالیا پوشاک و کفش‌های برند اروپایی یا ترکیه‌ای بخرید، بهتر است سری به ترا سیتی بزنید. این مرکز خرید بیش از 180 فروشگاه در خود جای داده است. فودکورت این مجموعه دارای 30 کافه و رستوران بوده و یک مرکز سرگرمی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مارک آنتالیا، آگورا آنتالیا، میگروس مال و مرکز خرید آلانیوم از دیگر مراکز خرید آنتالیا به­‌شمار می‌روند.

ساعت کاری مراکز خرید آنتالیا

در آنتالیا همه فروشگاه‌ها در روزهای دوشنبه تا شنبه باز بوده و بسیاری از آنها در روزهای یکشنبه‌ نیز مشغول به کار هستند. سوپرمارکت‌ها معمولاً از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز هستند. ساعت کاری فروشگاه‌های مد نیز از ساعت 9:30 یا 10 صبح تا ساعت 8 شب است. فروشگاه‌های معمولی اغلب تا دیروقت فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آنها به صورت شبانه‌روزی باز هستند. ساعت کاری مراکز خرید بزرگ نیز از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

تور آنتالیا-کاماپرس

با چه ارزی در تور آنتالیا خرید کنیم؟

واحد پول ترکیه، لیر است و تمامی فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی، تاکسی‌ها و امثال آن با لیر کار می‌کنند. البته برخی از آنها ممکن است که دلار هم بپذیرند. هر چند که به همراه داشتن لیر در سفر به ترکیه ضرری ندارد، اما ممکن است تامین آن در ایران کمی دشوار باشد؛ چرا که صرافی‌های کمی در کشورمان لیر می‌فروشند و اگر هم بفروشند، اختلاف قیمت آن‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد است؛ در نتیجه بهتر است مقداری لیر خریداری کنید و مابقی مبلغ مورد نظر خود را دلار بگیرید. به همراه داشتن لیر برای پرداخت کرایه تاکسی و خریدهای کوچک تا حد زیادی الزامی است، اما در هنگام خرید از مال­‌ها می‌توانید هزینه‌ها را با دلار بپردازید.

سوغات آنتالیا چیست؟

راحت‌الحلقوم: این خوراکی خوشمزه ترکی شبیه به مسقطی ایرانی است. شما می‌توانید در شیرینی‌فروشی‌های آنتالیا یک راحت‌الحلقوم را امتحان کنید و اگر دوست داشتید، به عنوان سوغاتی برای دوستانتان بخرید. این شیرینی معمولاً همراه با چای یا قهوه سرو می‌شود.

فرش و گلیم: هر چند که فرش‌های ایرانی، حرف اول را در دنیا می‌زنند، اما فرش و گلیم ترکیه نیز شهرت زیادی دارد. این سوغاتی، بسیار گران و باارزش است.

باقلوای ترکی: باقلوای ترکی، شیرینی بسیار محبوب این کشور است که محبوبیت آن موجب شده به شهرهای ایران هم برسد. پیشنهاد می‌کنیم در تور آنتالیا خرید باقلوا و قهوه ترکی را از دست ندهید.

ظروف مسی: خرید ظروف مسی از ترکیه یک سوغاتی عالی برای خانم‌ها است. از این ظروف هم برای تزئین و هم برای سرو غذا می‌توان استفاده کرد.

قیمت تور آنتالیا 1402

چنانچه قصد دارید تور آنتالیا را با قیمت مناسب رزرو کنید و سفری به‌یادماندنی تجربه کنید، آژانس مسافرتی «آریاک سفر» بهترین پکیج‌ها را به شما معرفی خواهد کرد. خدمات این مجموعه به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین به مشتریان ارائه می‌شود. امکان رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، اخذ ویزا و امثال آن نیز از طریق آژانس آریاک سفر وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این آژانس به آدرس www.aryaktravel.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز