هر آنچه باید درباره مرسدس بنز کلاس C بدانید

مرسدس بنز کلاس C  مدل ۲۰۲۲ هر آنچه برای رقابت با خودروهایی مانند آئودی A4 ، بی ام و سری 3 و جنسیس G70  نیاز است را دارد. کلاس C عناصر سبک و فناوری را از سدان کلاس S به ارث برده است و از این رو بیش از همه کابین این خودرو تغییر کرده است. مانند کلاس C فعلی، مدل ۲۰۲۲ بر روی یک پلتفرم محرک عقب ساخته شده است و به یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که به عنوان یک آپشن، سیستم چهارچرخ محرک را نیز دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کنترل آن راحت و مطمئن است و در نتیجه، با مرسدس بنز کلاس C می‌توان به راحتی مسیرهای پرپیچ و خم جاده را طی کرد. کلاس C علاوه بر کاستی‌های دینامیکی، سنت تقلید از سبک و ماهیت سدان پرچم‌دار کلاس S را در بسته‌ای کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر ادامه می‌دهد. اما مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۲۲ چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات مرسدس بنز کلاس C  سال ۲۰۲۲

مرسدس بنز به جای استفاده از آپشن‌ها، سه مدل مجزا را در کلاس C مدل ۲۰۲۲ ارائه می‌کند :Premium،Exclusive  و  Pinnacle. مدل میان‌رده  Exclusive احتمالا بیشتر خریداران را راضی می‌کند؛ زیرا شامل ویژگی‌هایی مانند سیستم دوربین بیرونی ۳۶۰ درجه، ویژگی پارک خودکار، شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند و سیستم استریوی درجه یک بورمستر است. همه مدل‌ها دارای نمایشگر بزرگ اطلاعات سرگرمی، نمایشگر دیجیتال‌سنج، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلوی خودکار، نرم‌افزارهای اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو، سانروف و موارد دیگر هستند. سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز 4 Matic همچنان اختیاری است.

آریاک سفر

موتور، جعبه‌دنده و عملکرد

تمام مدل‌های کلاس C سال ۲۰۲۲ به موتور.۲  لیتری توربوشارژ ۲۵۵ اسب بخار چهار سیلندر مجهز هستند. توربو چهار سیلندر با یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی بهبود یافته است که می‌تواند تا ۲۰ اسب بخار اضافی را به طور موقت تولید کند. سیستم چهار چرخ متحرک همچنان در حد یک یک گزینه باقی می‌ماند و چرخ‌های عقب به صورت معمول تنظیم می‌شوند. جعبه دنده ۹ سرعته خودکار تنها جعبه ‌دنده ارائه شده در این کلاس است.

مصرف سوخت و میزان مسافت طی شده بر گالن

EPA تخمین می‌زند که نمونه‌‌های پلتفرم محرک چرخ عقب کلاس C باید حداکثر ۲۵ مایل بر گالن بنزین در شهر و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه سوخت مصرف کنند. با اضافه کردن سیستم چهار چرخ محرک، این ارقام هر کدام ۲ مایل بر گالن کاهش می‌یابد.

فضای داخلی و راحتی آن

چشمگیرترین تغییر در مرسدس بنز کلاس C در قالب یک کابین جدید با فناوری پیشرفته رخ داده است. همه مدل ها دارای نمایشگر دیجیتال سنج، کنترل‌های حساس به لمس و مجموعه‌ای از امکانات هستند. مدل جدید از فرمانی شبیه به سدان کلاس S بهره می‌برد و شرکت مرسدس، فهرستی از  ویژگی‌های لوکس مانند گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیمات حافظه، سانروف را ارائه  می‌دهد.به طور کلی، کلاس  Cحدود ۲.۵ اینچ درازتر از مدل فعلی است و فاصله بین دو محور آن نیز یک اینچ کشیده شده است.

اطلاعات سرگرمی و اتصال

یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عمودی ۱۲.۳ اینچی شبیه به نمونه سدان کلاس S بازطراحی شده نیز در مرسدس بنز کلاس c سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود. زاویه صفحه نمایش لمسی برای استفاده راحت‌تر حین رانندگی به سمت راننده متمایل شده است و به روزترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز را اجرا می‌کند و به دستیار صوتی دیجیتال فعال و نرم‌افزار  اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو مجهز بوده که از طریق نقطه اتصال وای فای امکان دسترسی آنلاین به آن‌ها وجود دارد. همه مدل‌ها دارای صفحه نمایش دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و اسکنر اثر انگشت برای تأیید هویت مشخصات راننده برای تنظیمات حافظه هستند. نمایشگر جلو، پد شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند، سیستم روشنایی محیط و سیستم استریوی صدای فراگیر بورمستر، همگی امکانات اختیاری دیگر آن هستند.

ویژگی‌های ایمنی و دستیار راننده

مرسدس کلاس C مجموعه‌ای از ویژگی‌های معمول دستیار راننده را دارد اما جالب‌ترین فناوری خودرو که شامل یک سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​است و از داده‌های ناوبری برای تنظیم سرعت خودرو برای پیچ‌ها و دوربرگردان‌های آینده استفاده می‌کند، همچنان اختیاری است.

پوشش گارانتی و نگهداری

اگرچه رقبایی مانند BMW، Genesis و Volvo ضمانت سه سال تعمیر و نگهداری رایگان را ارائه می دهند، اما مرسدس بنز از ارائه گارانتی استاندارد خود صرف‌نظر می‌کند. تمام بنزهای جدید با یک طرح استاندارد صنعتی عرضه می‌شوند که اکثر خودرو را تا چهار سال یا ۵۰ هزار مایل تحت پوشش قرار می‌دهد

  • گارانتی محدود چهار سال یا ۵۰ هزار مایل
  • گارانتی پیشرانه چهار سال یا ۵۰ هزار مایل
  • عدم تعمیر و نگهداری رایگان

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز