از همین حالا بخر، بعداً پولش را بده!

می‌دانید برتری کسی که سیم‌کارت دائمی دارد، نسبت به کسی که سیمکارت اعتباری دارد در چیست؟ این است که وقتی وسط یک صحبت مهم کاری حضور دارد، ناگهان تماسش بخاطر شارژ نداشتن قطع نمی‌شود!

روند کار سیم‌کارت دائمی این است که به هر سیم‌کارتی یک حد اعتبار تعلق می‌گیرد. شما هم می‌توانید تا میزان آن حد اعتبار را مصرف کنید. در واقع به اپراتور بدهکار می‌شوید و در نهایت با پرداخت قبض، حد اعتبار خود را شارژ می‌کنید. این روند خیلی بهتر از زمانی است که شارژ سیم‌کارتتان را هربار چک کنید تا وسط صحبت‌ها آبروریزی نشود!

حالا فرض کنید یک کارت بانکی با حد اعتبار معلوم هم وجود داشته باشد، تا شما ماهانه بدهی حد اعتبار آن را پرداخت کنید؟! چقدر خوب می‌شد! در این مطلب در مورد کارت اعتباری (Credit Card) صحبت می‌کنیم. کارت اعتباری همان چیزی است که می‌تواند هزینۀ خرید کالاهای شما را پیش‌تر متقبل شود و شما هم در ازای آن، به بانک خود بدهکار می‌شوید و در نهایت بدهی‌تان را تسویه می‌کنید.

در این مطلب در مورد کارت اعتباری و شرایط دریافت آن صحبت می‌کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کارت اعتباری چیست؟

آریاک سفر

کارت اعتباری چیزی شبیه به کارت بانکی است که برای زمانی که برای خرید کالایی کمبود نقدینگی دارید، می‌تواند به داد شما برسد. کارت اعتباری حد اعتبار مشخصی دارد و شما می‌توانید بدهی خود را در اواسط ماه یا حداکثر تا پایان ماه با بانک تسویه کنید. البته برخی مواقع این مبلغ بدهی را می‌توانید با بانک قسط‌بندی کنید و بعد پرداخت را انجام دهید.

حداکثر حد اعتبار یک کارت اعتباری، 50 میلیون تومان است و شما می‌توانید بعد از هر خریدی که انجام می‌دهید بدهی کارت اعتباری‌تان را تسویه کنید تا دوباره برای خرید بعدی‌تان شارژ شود.

اعتبار کارت اعتباری یک ساله است و اگر از کارت اعتباری استفادۀ چندانی نکنید، بابت آن سودی از شما گرفته نمی‌شود. یعنی شما می‌توانید به کارت اعتباری به چشم وام بانکی نگاه کنید. مواقعی پیش می‌آید که شاید نقدینگی در دست آدم نباشد و بخواهد وام بگیرد. بهترین راه استفاده از کارت اعتباری است.

استفاده از کارت اعتباری در کشورهای غربی و توسعه یافته بسیار مرسوم است. مردم آنجا بیشتر خریدهای روزمرۀ خود را از طریق کارت اعتباری انجام می‌دهند. به‌زودی در ایران عزیزمان هم مرسوم خواهد شد.

برای گرفتن کارت اعتباری هم شرایطی وجود دارد؛ درست مثل زمانی که افتتاح حساب بانکی انجام می‌دهید، برای دریافت کارت اعتباری هم باید به بانک مدارکی ارائه دهید.

شرایط لازم برای دریافت کارت اعتباری

بانک سامان برای دریافت کارت اعتباری، موارد زیر را جزو شرایط آن لازم می‌داند.

  • فقط اشخاص حقیقی دارای 18 سال تمام می‌توانند برای داشتن کارت اعتباری اقدام کنند.
  • هیچ‌گونه سابقۀ چک برگشتی و مطالبات غیرجاری برای گرفتن کارت اعتباری قابل قبول و چشم‌پوشی نیست.
  • هر شخص فقط می‌تواند یک کارت اعتباری داشته باشد. مثلاً شما می‌توانید فقط از بانک سامان کارت اعتباری بگیرید و اجازۀ داشتن کارت اعتباری از دیگر بانک‌ها ندارید.
  • شما از طریق بانک اعتبار سنجی می‌شوید و باید تاییدیه آن را به باجه گرفتن محصول نشان دهید.
  • اگر عضو موارد زیر هستید، می‌توانید هرچه زودتر و آسان‌تر برای گرفتن کارت اعتباری بانک سامان مراجعه کنید:
    • اگر دارندۀ سپرده سرمایه‌گذاری، گواهی سپرده، صندوق سرمایه‌گذاری یا افراد مورد معرفی این افراد باشید، برای این گروه از افراد در بانک سامان شرایط چک برگشتی و بدهی غیرجاری در سیستم بانکی لحاظ نمی‌شود.
    • اگر جزو مشتریانی باشید که وثیقۀ مالی نزد بانک گذاشته باشید یا مالک یک وثیقۀ ملکی‌ای باشید که در نزد بانک برای یک تسهیلات قرار داده شده، کارت اعتباری گرفتن از بانک سامان برایتان آسان خواهد بود.
    • دیگر مشتریانی که با معرفی وثایق ملکی در بانک قصد گرفتن کارت اعتباری را دارند.
    • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم می‌توانند با ارائۀ یک برگ چک و ضمانت یک عضو هیئت علمی یا ارائه کسر قسط برای گرفتن کارت اعتباری اقدام کنند.

سخن آخر

اگر شما هم فکر می‌کنید که با دریافت کارت اعتباری می‌توانید مقداری از بار روی دوش‌تان را کمتر کنید، حتما به یکی از شعب بانک سامان (ترجیحاً بانک سامان) مراجعه کنید و در مورد جزئیات آن بیشتر بپرسید تا اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

مرتبط با : بانک سامان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز