ارزش صنعت پهباد جهان به 100 میلیارد دلار رسید

پهباد

فروش و کاربری هواپیماهای بی‌سرنشین در 3 بخش نظامی، کاربران عادی و گروه تبلیغاتی  و معدنی در بازار به ترتیب به 70 ، 17 و13  میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار این پهبادها 100 میلیارد دلار است.

به گزارش کاما پرس به نقل از سی ان بی سی ، انتظارمی رود همان‌طور که بهای این پهبادها کاهش می‌یابد و تکنولوژی آن‌ها پیشرفت کند، کاربرد این هواپیماها در هر3 گروه افزایش یابد. این صنعت درسال 2019، پیشرفت زیادی داشته  و درصد استفاده از این هواپیماها درمواردی مثل کشاورزی، استخراج معدن، ساخت‌وساز، کشف منابع و تحقیقات افزایش یافته است.

پیشرفت مداوم

این نوع هواپیماها نیازمند اپراتورهایی هستند و شرایط اینکه اپراتور یکی از این هواپیماها باشید دراکثرنقاط جهان سخت و دشوار است. اکثر کشورها قوانینی را تصویب کرده‌اند که هر هواپیما در هر عملیات تنها یک کاربر و خلبان داشته باشد.
بنابراین تعداد کاربران هواپیماهای بی‌سرنشین کنترل از راه دور، نشانگر توسعه این صنعت است و سوال اینجاست که آیا همه از این قوانین پیروی می‌کنند؟

دریک سال گذشته، تعداد هواپیماهای ثبت و تائید شده توسط اداره هواپیمایی دولت فدرال آمریکا به‌طور تقریبی 2 برابر شده و این تعداد بیش از 100.000 فروند است. یکی از دلایل این افزایش، کاربرهای با برنامه‌ای ست که ارگان‌های مختلف برای موارد مختلف استخدامشان می‌کنند.

آریاک سفر

8 کاربرد بازرگانی هواپیماهای بدون سرنشین

1. بنگاه‌های ملکی

مشاوران املاک برای ساخت ویدیوئی از زمین و ملک‌های بزرگی که دارند، ازهواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند که دیگرلازم نباشد برای نمایش ملک،مشتری را به محل موردنظر ببرند.

2. گلف

این نوع هواپیماها برای بازی‌های گلف استفاده می‌شود. تصور کنید مسابقه‌ای درزمین گلف بزرگی برگزار می‌شود و برای اینکه در این مسابقات داوری وبازی باکیفیت‌تری داشته باشند،از این دستگاه استفاده می‌کنند.

3. بررسی و بازبینی

این دستگاه می‌تواند برای بازبینی‌های مختلفی کاربردی باشد. برای مثال، برای شرکت‌های نفتی به‌منظور بازرسی لوله‌های دورافتاده و برای مهندسان به‌منظور بازرسی توربین‌های بادی کاربردی هستند.

4. کشاورزی

این نوع هواپیما، مشکلات آب‌رسانی و آب گرفتگی و موارد غیرقابل‌دسترس دیگر در زمین‌های کشاورزی را حل می‌کند.

5. امنیت

امنیت مرزها، تعقیب مجرمان، بررسی میدان جنگ و حتی امنیت مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر کاربردهای هواپیماهای بدون سرنشین است.

6. مراسم ازدواج و وقایع خاص

همه ما امروزه شاهد عکس‌های فوق‌العاده‌ای که این نوع هواپیماها از مراسم ازدواج و دیگر وقایع خاص می‌گیرند هستیم واستفاده از آن‌ها در ثبت این لحظات روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

7. تحقیق و نجات

درسال2014،این پهبادها به‌عنوان وسیله‌ای کاربردی در نجات مردم از سیل، آتش و وقایع طبیعی معرفی شد.

8. نقشه‌برداری

این پهبادها، نقشه‌برداری را دقیق‌ترو سریع‌تر انجام می‌دهد ومی‌توانند برنامه‌ریزی شوند تا صدها متر پرواز کنند و عکس و ویدیو بگیرند.

پهباد

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز