ارزان ترین گوشی های بازار ایران با قیمت زیر ۱ میلیون تومان

در حال حاضر بازار ابزارهای ارتباط دیجیتال همچون لپ‌تاب و گوشی‌های همراه داغ‌تر از همیشه است. دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان و حتی کارکنان دورکار، همگی بیشتر از همیشه به ابزارهای دیجیتال نیاز دارند. امروزه تنها کاربرد گوشی‌های همراه برقراری ارتباط نیست بلکه تقریبا تمامی امور زندگی به نحوی به این ابزارها وابسته شده‌اند. از خرید‌ اینترنتی گرفته تا  تماس و پیامک ساده، همه‌ی ما به یک تلفن همراه نیاز داریم.

البته گروهی از کاربران هستند که انتظار بالایی از گوشی همراه خود ندارند و تنها اجرای عملکرد‌های ساده برای آن‌ها کافی است. این گروه به دنبال گزینه‌های ارزان و بادوامی هستند که نیازهای روزمره و عمومی کاربران را تامین کنند. از طرفی نوسان‌های بازار ارز و تورم سبب شده که حتی گوشی‌های میان‌رده برای برخی از کاربران قابل دسترس نباشند. در چنین شرایطی باید با محدود کردن انتظاراتمان از گوشی‌های همراه، سراغ گزینه‌های اقتصادی بازار را بگیریم.

اگر شما هم جزو این دسته هستید و اصلا نیازی به گوشی‌های چندان پیشرفته ندارید، می‌توانید از فهرست گوشی‌های ارزان کمک بگیرید. در این فهرست ارزان ترین گوشی‌های بازار ایران معرفی شده‌اند که همگی قیمتی کمتر از یک میلیون تومان دارند. تمامی مدل‌های این فهرست یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای رفع نیازهای عمومی کاربران هستند.

گوشی نوکیا مدل 216

با قیمت ۸۰۰ هزار تومان

آریاک سفر

کمتر کسی پیدا می‌شود که گوشی نوکیا ۲۱۶ را نشناسد. نوکیا ۲۱۶ با وجود بدنه‌ی پلاستیکی، ظاهری جذاب و همه‌پسند دارد. دکمه‌های گوشی ساده و خوش ساخت هستند و در دست گرفتن این گوشی مستطیلی با وزن ۸۳ گرم بسیار آسان است. در نوکیا ۲۱۶ دو محل جاگذاری سیمکارت با ابعاد ۱۵×۲۵ میلی‌متر تعبیه شده است. هر دو سیمکارت از شبکه ارتباطی 2G پشتیبانی می‌کنند.

حافطه داخلی این مدل ۱۶ مگابایت است و با استفاده از یک کارت MicrosSD قابلیت ارتقا تا حداکثر ۳۲ گیگابایت را دارد. صفحه نمایش گوشی از فناوری TFT بهره‌مند بوده و اندازه آن ۲.۴ اینچ است. این نمایشگر تصویری با رزولوشن ۲۴۰×۳۲۰ را نمایش می‌دهد.

در پشت گوشی یک دوربین و فلش LED قرار گرفته است. دوربین اصلی و سلفی هر دو تصاویری با رزولوشن VGA را ثبت می‌کنند. امکان پخش موسیقی با فرمت MP3  و ویدئو یا فرمت 3gp نیز وجود دارد.  باتری لیتیوم یونی بکار رفته در نوکیا ۲۱۶ با ظرفیت 1020 میلی آمپر می‌تواند تا ۱۸ ساعت مکالمه را تاب بیاورد. رادیو FM استریو و بلوتوث A2DP با نسخه‌ی 3.0 از دیگر مزیت‌های این گوشی هستند.

گوشی هیوندای مدل Seul K1

با قیمت ۶۵۰ هزار تومان

نام هیوندای را معمولا در بین گوشی‌های ارزان بازار می‌بینیم. محصولات این شرکت با ارائه طراحی کاربردی، قیمتی معقول دارند و برای افراد ساده‌پسند بسیار مناسب هستند.

اولین نکته که در Seul K1 نظر بینندگان را جلب می‌کند طراحی فلز و خاص آن در رده گوشی‌های ارزان‌قیمت است. این گوشی با وجود قیمت پایین خود، بدنه‌ای محکم و قرص دارد که خیال شما را از بابت صدمه دیدن گوشی راحت می‌کند.اگرچه بدنه فلزی، جلوه خاصی به گوشی بخشیده اما اگر وزن گوشی برایتان مهم باشد، چندان خشنود نخواهید شد. زیرا جلوه‌ی زیبا وزن گوشی را به ۱۳۸ گرم رسانده که سبک محسوب نمی‌شود.

حافظه داخلی گوشی ۲ برابر گزینه قبلی بوده و ۳۲ مگابایت بوده و امکان افزایش آن با کارت MicroSD وجود دارد.در Seul K1 از سیستم عامل جاوا و پردازنده ۶۴ بیتی استفاده شده است. رم ۳۲ گیگابایتی بکاررفته باعث شده که از نطر سرعت پردازش در این گوشی مشکلی نداشته باشید.

صفحه نمایش ۲.۴ اینچی گوشی از نوع LCD TFT است که ۱۶ میلیون رنگ را نمایش می‌دهد. این دستگاه به یک باتری لیتیون یونی با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی آمپر مجهز است که با شارژ کامل برای چند روز دوام می‌آورد. دوربین اصلی گوشی عکس‌هایی با کیفیت ۳ مگاپیکسل را ثبت می‌کند ولی خبری از دوربین سلفی نیست. در پشت گوشی و کنار دوربین اصلی یک فلش LED نیز قرار گرفته است. همانطور که از این گوشی‌های ساده انتظار می‌رود هر دو سیم‌کارت نانو در آن از شبکه‌های 2G پشتیبانی می‌کنند.

گوشی نوکیا مدل TA-1174 DS

با قیمت ۳۷۰ هزار تومان

گوشی‌های نوکیا به سرسختی و دوام خود در بین گوشی‌های ارزان مشهور هستند. نوکیا TA-1174 DS 2019_105 یک مدل کلاسیک از گوشی‌های نوکیا نیز وظیفه مقاومت را کاملا به جا آورده است. طاهر گوشی حالتی بیضی شکل و خوش‌دست دارد که در کنار یک صفحه کلید نرم کاربری راحتی را ایجاد کرده‌ است. تجربه تایپ و ارسال پیامک در گوشی برای کاربران خوشایند و بی دردسر است.

بدنه گوشی از پلاستیک ساخته شده و از این رو وزن آن ۶۳ گرم است که بسیار سبک محسوب می‌شود. این گوشی کوچک و ساده، دارای یک صفحه نمایش ۲ اینچی از نوع LCD است. نمایشگر آن تصاویری با رزولوشن ۱۲۰×۱۶۰ پیکسل را نمایش می‌دهد که به معنای تراکم پیکسل ۱۱۳ پیکسل بر اینچ است.

در پشت دستگاه هیچ قابلیت خاصی تعبیه نشده و دوربین و فلش LED وجود ندارد. در این گوشی از حافظه داخلی اندک ۴ مگابایتی در کنار یک رم ۴ مگابایتی استفاده شده است. هر دو سیم‌کارت در این گوشی تنها از شبکه 2G پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر سیمکارت‌ها رادیوی FM دیگر راه ارتباطی این محصول نوکیا است. نوکیا، این دستگاه را به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر مجهز کرده که امکان مکالمه تا ۱۴ ساعت را برای کاربران مهیا می‌کند.

مرتبط با : نوکیاهیوندای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز