ارزان ترین و گران ترین خودروهای لوکس در ایران

ژیوار

با بررسی قیمت روز خودرو‌های وارداتی در امروز، مشخص می شود که گرانترین خودرو موجود در بازار بی ام و سری 5 و ارزان ترین رنو تالیسمان است.

به گزارش کاماپرس، نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی نشان می دهد که سری های مختلف خودروی بی ام و و همچنین بنز، در زمره گرانترین خودروها در ایران هستند و در سوی دیگر رنو تالیسمان، سانتافه و تویوتا ارزان ترین ها هستند.
خودروی بی ام و سری 5، با قیمت 3 میلیارد و 850 میلیون تومان؛ گرانترین خودروی لوکس در بازار ایران است پس از آن بی ام و سری7 ، با قیمت 3 میلیارد و 650 میلیون تومان؛ قرار دارد و در جایگاه بعدی بنز کلاسE ، با قیمت 3 میلیارد و 420 میلیون، قرار دارد.
به گزارش نود اقتصادی در مقابل رنو تالیسمان 2018 با قیمت 950 میلیون تومان، ارزان ترین خودروی خارجی لوکس در بازار است، پس از آن تویوتا CH-R با قیمت یک میلیارد و 10 میلیون تومان قرار دارد و هیوندای سانتافه 1 میلیارد و 50 میلیون تومان هم دررتبه بعدی جای دارد.

جهش قیمت خودرو

دریان سفر امید

از ابتدای سالجاری قیمت خودرو چه داخلی و چه خارجی در بازار ایران افزایش چمشگیری داشت، کارشناسان نوسانات نرخ ارز، تعطیلی بازار به دلیل شیوع کرونا، مشکلات موجود در واردات قطعه و خودرو با تشدید تحریم ها و همچنین کرونا را اصلی ترین دلایل این جهش قیمت معرفی کردند.
در این میان و با سیاست های وزارت صمت طی یک ماه گذشته، شاهد کاهش محسوس قیمت خودروهای داخلی بودیم اما این کاهش چندان مربوط به خودروهای خارجی نمی شود.
نوسانات شدید نرخ ارز در ماه های اخیر موجب شده که قیمت خودروهای داخلی به شدت افزایش یابد، البته برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند، درصورتی که قیمت دلار به نرخ واقعی خود بازگردد قیمت خودرو هم کاهش می‌یابد، اما تجربه سال های گذشته نشان می دهد که این افت قیمت چندان محسوس و چشمگیر نخواهد بود.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز