ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران

اگرچه خرید لپ‌تاپ این روزها به دلیل قرار داشتن قیمت‌ها در اوج خود چندان کار عاقلانه‌ای نیست اما در همین گرانی هم می‌توان مدل‌های را پیدا کرد که به نسبت دیگر مدل‌ها قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

به گزارش کاماپرس، اگر سری به بازار تجهیزات الکترونیک بزنیم و سراغی از قیمت لپ‌تاپ‌ها بگیرید، قطعا شگفت‌زده خواهید شد؛ چراکه قیمت لپ‌تاپ این روزها بسیار خارج از منطق است و شاهد قیمت‌های نجومی در بازار هستیم.

با این حال، با کمی گشت‌وگذار در بازار می‌توان به مدل‌هایی دست پیدا کرد که به نسبت دارای قیمت مناسب‌تری هستند و سخت‌افزارشان نیز برای راه انداختن کارهای روزانه مناسب به شمار می‌رود.

لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – FAR

قیمت: ۵,۱۹۹,۰۰۰ تومان 

آریاک سفر

Ideapad 330 یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی Lenovo است که عملکرد خوب و کارآیی ساده‌ای دارد. این لپ‌تاپ با پردازنده 3867, 4گیگابایت رم و حافظه 1 ترابایتی، قدرت و ظرفیت مناسب را برای انجام کارهای مختلف روزمره در دسترس کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، IP 330 با وجود صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD، پردازنده گرافیکی پیشرفته Intel HD، و طراحی شیک و جذاب یک لپ‌تاپ ایمن و بادوام به شمار می‌رود.

لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – E

قیمت: ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان 

بدون شک «لنوو» (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad 330‌» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند.

کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند.

با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 330‌ نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی‌ Celeron N4000 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی ازجمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند. با‌وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. درکل‌ IdeaPad 330‌ لنوو یک محصول خوش ‌قیمت با کاربری عمومی و کیفیت ساخت متوسط است و می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی برای انجام امور معمول روزمره خود تهیه کنند، گزینه مناسبی باشد.

لپ‌تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook F540NA – X

قیمت: ۵,۵۲۴,۰۰۰ تومان 


لپ‌تاپ‌های سری F«ایسوس» به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. این محصولات معمولا با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «F540» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ و پنل TFT با کیفیت HD و روکش براق در ساخت آن استفاده شده است.

در مدل F540NA از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود. بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان تجربه‌ی صدایی باکیفیت و واضح را از آن انتظار داشت. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد.

لپ‌تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA-PC

قیمت: ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان 

لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «X543MA» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد 25میلی‌متری، فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش 15.6اینچی و پنل TFT با کیفیت HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است.

بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان صدایی باکیفیت و واضح را با آن تجربه کرد. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel Celeron 4000، پردازشگر گرافیکی 500 Intel HD Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است.

باتری 3سلولی لیتیوم‌یون آن تا 5 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ X543MA ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل‌قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad130 – 15AST – NNP

قیمت: ۵,۸۹۰,۰۰۰ تومان 

لپ تاپ «Ideapad130» یکی از محصولات شرکت «لنوو» است که در دل خود از سخت‌ افزاری میان‌رده برای استفاده‌های عمومی بهره می‌برد.شرکت لنوو برای آرشیو اطلاعات در لپتاپ خود یک رم 4 گیگابایت و یک هارددیسک 1 ترابایتی روی آن در نظر گرفته است. به یاری صفحه‌نمایش HD با سایز 15.6 اینچ این لپ‌تاپ می‌توان به مشاهده فیلم‌ و محتوای ویدئویی پرداخت.

همچنین برای بالاتر رفتن لذت تماشای فیلم در این محصول دو اسپیکر با توان خروجی هر کدام 1.5 وات با فناوری صدای دالبی در نظر گرفته شده است. در قسمت کناری این لپ‌تاپ شرکت لنوو درگاه‌های آن به چشم می‌خورند که شامل دو درگاه USB3.0 برای ذخیره‌سازی اطلاعات فلش‌مموری و هارد اکسترنال با سرعت زیاد، یک درگاه HDMI برای اتصال لپ‌تاپ به مانیتور، یک درگاه LAN برای اتصال به شبکه‌های کابلی در نظر گرفته شده است. وزن این لپ‌تاپ 2.1 کیلوگرم بوده که مقدار نرمالی برای یک لپ‌تاپ با کاربری عمومی است.

پایان پیام

 

مرتبط با : ایسوسلنوو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران

  1. شهرام گفته:

    سلام خدمت شما…
    ازتون یه خواهشی دارم،لطفا یه راهنمایی کنید(مدل ) تا من بتونم یه لپ تاب با همین قیمت پایین بگیرم…
    ممنونم

  2. امیرهوشنگ گفته:

    سلام لطفا بفرمایید من با قیمت ۶ میلیون تومان از کجا لپ تاپ خریداری کنم توی دیجی کالا نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. Sam گفته:

    اگه توقع از لب تاب ندارید با این قیمت بخرید چون واقعا اعصاب ادمو خورد میکنه همون بهتر که نخرید بابا i7 خریدم داره دیونه ام میکنه ۲۷ میلیون اخه این لب تاب چیکار میتونه بکنه اخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز