اذان مغرب فردا 27 فروردین چه ساعتی است ؟

ژیوار

امام صادق فرموده‌اند محبوب‌ترین بنده نزد پروردگار کسی است که راستگو باشد و از نمازش مراقبت کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روایات به نماز اول وقت بسیار سفارش شده و اگر ساکن قم هستید و می‌خواهید نماز را اول وقت بخوانید، اذان مغرب 27 فروردین راس ساعت 19 و 58 دقیقه و نیمه شب شرعی در این شهر 23 دقیقه بامداد است. نماز اول وقت در سلفچگان را باید ساعت 19 و 59 دقیقه اقامه کرد و نیمه شب شرعی در این شهر استان قم راس ساعت 25 دقیقه بامداد است. البته در مکان زیارتی جمکران اذان مغرب راس ساعت 19 و 57 دقیقه گفته می‌شود و نیمه شب شرعی در آنجا 23 بامداد است.

وقت افطار در کرمانشاه ساعت 20 و 12 دقیقه و هنگام قضا شدن نماز 38 دقیقه بامداد است. در پاوه ولی 4 دقیقه دیرتر وقت افطار فرا می‌رسد و نیمه شب شرعی در آنجا 41 دقیقه بامداد خواهد بود.

شیرازی‌ها روزه خود را راس ساعت 19 و 45 دقیقه می‌توانند افطار کنند و تا 19 دقیقه بامداد وقت دارند نمازشان قضا نشود. البته در کازرون سه دقیقه دیرتر افطار می‌شود و نیمه شب شرعی نیز در آنجا 4 دقیقه دیرتر از شیراز است. ساکنان فسا می‌توانند ساعت 19 و 39 دقیقه نماز مغرب بخوانند و بعد از 15 دقیقه بامداد نیمه شب شرعی اعلام شده است.

دریان سفر امید

ساکنان رشت نماز مغرب را باید 20 و 7 دقیقه بخوانند و نیمه شب شرعی در این شهر 26 دقیقه بامداد است. در آستارا 4 دقیقه اذان مغرب دیرتر پخش می‌شود و نیمه شب شرعی در آنجا 28 دقیقه بامداد خواهد بود. تالشی‌ها می‌توانند ساعت 20 و 10 دقیقه نماز اقامه یا افطار کنند و نیمه شب شرعی در این شهر 29 دقیقه بامداد خواهد بود.

۱۴ رمضان ؛ شهادت مختار ثقفی

مختار ثقفی در چنین روزی در سال 67 هجری قمری در سن 67 سالگی به شهادت رسید که حضرت علی درباره مختار فرموده است به زودی فرزندم کشته خواهد شد ولی طول نمی‌کشد که جوانی از قبیله ثقیف قیام می‌کند و از ستمکاران انتقام می‌گیرد.

و هنگامی که به مختار ناسزا گفته می‌شد امام باقر فرمودند: به مختار ناسزا نگویید که قاتلین شهدای ما را کشته و انتقام خون‌ها را گرفته است.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز