اخطار پلمپ به پاویون ایران در اکسپوی دبی

لست سکند

پاویون ایران در اکسپو دبی تاکنون چندین مرتبه برای پلمپ اخطار گرفته است. نبود سیستم ایمنی مناسب در این پاویون علت اصلی این اخطارها بوده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آرش نورآقایی، کارشناس گردشگری ایران، ابراز کرده که تاکنون سه یا چهار اخطار به پاویون ایران درباره پلمپ شدن آن ارسال شده است. پاویون ایران در اکسپو، از مصالح چوبی ساخته شده که برای آفت زدایی و اطفای حریق مشکل‌زا محسوب می‌شود. اما اینکه چندین مرتبه به ایران در این باره اخطار داده شده، اصلا در شان کشور نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر آرش پورآقایی، پاویون هر کشور معرف شرایط کلی آن است. در واقع آنچه در اکسپو از ایران به نمایش گذاشته شده، نمود اقتصاد و کمبودهای مالی، عدم آموزش کافی، رفتار جزیره‌ای نسبت به دنیا و همچنین خود برتربینی محسوب می‌شود. این سری اشتباهات مربوط به مجری پروژه نیست؛ معمولا این موارد به دنبال یک سلسله اشتباهات است که در چنین مکان‌ها و فضاهایی نمود پیدا می‌کند.

اقدامات ضعیف پاویون ایران در اکسپو

امین عدیلی، عضو راهنمایان اعزامی به اکسپوی دبی، درباره پاویون ایران بیان کرده که از نظر معماری، این سازه کاملا از قبل برنامه ریزی شده بود. اما در اجرا و نرم افزار پاویون، ایران بسیار ضعیف عمل کرد. البته انتقادات موجب شده تا درباره بهسازی و اصلاح آن اقداماتی صورت بگیرد، اما احتمالا وقتی این کار تمام خواهد شد که اکسپو به پایان خود نزدیک شده است!

این شرایط و فضا برای تصویرسازی درست از ایران و کاهش اثر ایران هراسی می‌توانست بسیار مفید واقع شود؛ اما متاسفانه در عمل اقدامات مناسبی صورت نگرفت.

از نظر برخی کارشناسان گردشگری که از اکسپو دبی بازدید کرده‌اند، پاویون‌های کشورهایی مثل یمن و پاکستان بسیار قوی ظاهر شده‌اند. در واقع آن‌ها با کمترین ظرفیت‌ها و تمرکز بر مفهومی ویژه بیشترین بهره برداری و بالاترین اثرگذاری را داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز