آخرین جزئیات درباره تغییر ساعت رسمی در سال جدید

هر ساله ساعت رسمی کشور با شروع سال جدید تغییر می‌کند؛ اما در سال 1402 تغییری در ساعت کشور رخ نمی‌دهد. این قانون در اردیبهشت ماه 1401 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس به شرح این خبر می‌پردازد.

مصوبه مجلس برای عدم تغییر ساعت رسمی کشور

در سال 1400 نمایندگان مجلس طرحی را برای عدم تغییر ساعت رسمی کشور تهیه کرده و به هیئت رئیسه ارائه کردند. کمیسیون اجتماعی مجلس با این طرح موافقت کرده و آن را در جلسه علنی مجلس مطرح کرد. از مجموع 220 نماینده 115 نفر با آن موافقت کردند. پس از آن طرح تقدیم شورای نگهبان شد و ایراداتی از جانب شورا به طرح وارد شد.

آریاک سفر

طبق این مصوبه اختیار تغییر ساعت به دولت داده نشده و ساعت به صورت قطعی تغییر نمی‌کند. اما دولت می‌تواند با توجه به شرایط مصرف انرژی در روزهای گرم سال، ساعت کاری را در مناطق مختلف تا یک ساعت تغییر دهد.

به علاوه شورای نگهبان ایرادی درباره عدم مشخص بودن زمان اجرایی شدن طرح وارد کرده بود. در همین رابطه مجلس زمان اجرای طرح را شروع سال 1402 اعلام کرد تا زمان کافی برای به‌روزرسانی نرم افزارهای ادارات و هماهنگی پروازهای بین‌المللی را داشته باشد. پس از رفع ابهامات و ایرادات این طرح در مجلس شورای اسلامی با 151 رای موافق به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز