چه شرکت‌هایی اسپانسر فیفا هستند؟

با نزدیک شدن به جام جهانی قطر و برگزاری بازی تیم‌ ملی کشورهای مختلف، مردم به کسب اطلاعات درباره برندهایی که با این رویداد جهانی همکاری دارند، علاقه مند می‌شوند. قاعدتا تامین توپ فوتبال بازی‌ها جام جهانی تا نحوه پوشش خبری این رویداد بر عهده اسپانسرهای مختلفی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جام جهانی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در جریان بازی‌های فوتبال لیگ‌های مختلف نام برخی برندهای معروف به چشم می‌خورد. معمولا موسسات معتبر جهانی که در حوزه ورزش مشغول هستند، برای تامین مالی با برندهای مختلفی همکاری می‌کنند. قاعدتا برندها هم به منظور بیشتر شناخته شدن، از رویدادهای پرطرفداری مانند جام جهانی حمایت خواهند کرد. به نظر جام جهانی به عنوان یک رویداد پرطرفدار، فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر برندهای مختلف خواهد بود. ضمن اینکه مجموعه‌ای مانند فیفا که مسئولیت برگزاری بازی‌های جام جهانی را برعهده دارد، تلاش خواهد کرد تا این بازی‌های به بهترین نحو انجام شود و برای این منظور هم از شرکت‌های معتبر و شناخته شده‌ کمک می‌گیرد. در این گزارش به منظور افزایش دانش خوانندگان، اطلاعاتی درباره نحوه همکاری شرکت‌های بزرگ با مجموعه فیفا ارائه می‌شود؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

آدیداس

بیشتر از 50 سال از همکاری فیفا و آدیداس می‌گذرد. اولین بار آدیداس سال 1970 توپ رسمی جام جهانی را ارائه داد. از آن زمان به بعد آدیداس در خصوص ارائه توپ جام جهانی و همچنین دیگر لوازم ورزشی رویدادهای مختلف مرتبط با فیفا، ایفای نقش می‌کند. در برخی از رویدادهای ورزشی که با سازمان فیفا مرتبط هستند، تمامی بازیکنان، داوران و مقامات حاضر همه محصولات آدیداس را به کار می‌برند.

راز آسمان پایتخت

محصولات مختلف برند آدیداس تحت سه عنوان ریباک، تریلرمید و آدیداس گلف عرضه می‌شود. به یاد ماندنی‌ترین توپ طراحی آدیداس مربوط به سری بازی‌های سال 1982 است که برای اولین بار توپی از ترکیب چرم و پلی اورتان به جامعه ورزشی وارد شد. در هر رویداد ورزشی فیفا تیم طراحی آدیداس به طرح محصولات نوآورانه، نمادین و کاربردی اقدام می‌کند. در واقع این تیم در راستای شعار فیفا تمامی محصولات مختص هر رویداد ورزشی را طراحی کرده و به این مجموعه ارائه می‌دهد.

آدیداس یک هلدینگ آلمانی چند ملیتی است که مقر اصلی آن درشهر هرتسوگن آوراخ منطقه برلین قرار دارد. این مجموعه به طراحی و تولید انواع لباس، کفش، لوازم ورزشی و … مشغول است. این شرکت جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم ورزشی در اروپا و جهان به شمار می‌رود.

کوکا کولا

دیگر شریک تجاری و همکار فیفا شرکت کوکا کولا است. این شرکت از سال 1974 همکاری خود را با فیفا آغاز کرد و در سال 1978 حمایت رسمی آن از فیفا آغاز شد. تبلیغات کوکا کولا در هر جام جهانی از سال 1950 تاکنون در فضای ورزشگاه وجود دارد. این شرکت به عنوان دومین حامی مالی فیفا محسوب می‌شود.

این مجموعه طیف وسیعی از رویدادهای فیفا را که مربوط به زنان، مردان و جوانان است حمایت می‌کند. این شرکت با برگزاری تورهای انحصاری جام جهانی، در نظر گرفتن جایزه برای پیش بینی نتایج بازی‌ها و حمایت از بازیکنان تیم‌های مختلف در رویدادهای متنوع ورزشی فیفا در کنار این مجموعه قرار دارد.

کوکاکولا یک شرکت صنایع غذایی آمریکایی و چند ملیتی است که با نوشابه‌های گازدارش در بین مردم دنیا معروف است. هدف اصلی این شرکت تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های بدون الکل و باکیفیت مناسب بوده و در این خصوص هم موفق به نظر می‌رسد. این شرکت در سال 2013 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشیدنی و مواد غذایی در جهان شناخته شد. مقر اصلی شرکت کوکا کولا در ایالت جورجیا، شهر آتلانتا، قرار دارد. برندهای فنتا، دسانی، اسپرایت، مینوت مدید و کوکاکولا زیرو هم زیرمجموعه این شرکت محسوب می‌شوند و طرفداران خود را دارند.

گروه واندا

گروه واندا یک شرکت چندمنظوره چینی است که در زمینه‌های ساخت و ساز، رسانه‌های گروهی، خدمات مالی، سلامت، ورزش و سرمایه‌گذاری فعالیت دارد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی زیر نظر این شرکت فعالیت می‌کنند. دفتر اصلی این مجموعه در پکن، پایتخت چین، قرار دارد. واندا در حال حاضر مالک بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره جهان است. این گروه در حوزه فوتبال هم تاکنون خدمات متنوعی را ارائه داده است.

هیوندا / کیا

دو گروه خودروسازی معروف هیوندا و کیا در راستای استراتژی بازاریابی جهانی و عرضه هدفمند محصولات خود با سازمان فیفا همکاری دارند. این دو مجموعه از راه‌های مختلفی با بخش ورزشی، به خصوص فوتبال، رابطه دارند و عمدتا با شیوه‌های مختلف به دنبال حمایت بیشتر و توسعه همه جانبه ورزش هستند.

این دو شرکت در جام جهانی روسیه هم با فیفا همکاری داشتند و موفق ظاهر شدند. اکنون هر دو این شرکت‌ها به عنوان حامی مالی در جام جهانی 2022 حضور دارند. البته هیوندای رابطه خود را با فیفا از سال 1999 شروع کرد و در 13 مسابقه فوتبالی منسوب به فیفا، به عنوان شریک این مجموعه، حضور داشت. شرکت هیوندای در طول دوره مشارکت خود با فیفا، بسته جامع حمایتی را برای تمام مسابقات مرتبط با این مجموعه ارائه داده است.

هیوندا یک شرکت خودروسازی کره‌ای است که از سال 1976 آغاز به کار کرد. این گروه خودروسازی با ارائه اتومبیل‌های مناسب و باکیفیت توانست بعداز تویوتا و فولکس واگن، نظر مردم جهان را به خود جلب کند و در بازار جهانی هم جایگاه مناسبی را به دست آورد. کیا موتورز از جمله زیرمجموعه‌های هیوندا به شمار می‌رود. گروه خودروسازی کیا دارای هشت کارخانه تولیدی در نقاط مختلف جهان است.

قطر ایرویز

مجموعه قطر ایرویز یا همان هواپیمایی قطر، از ماه مه سال 2017 رسما به عنوان یکی از شرکای تجاری فیفا معرفی شد. مشارکت خطوط هواپیمایی ملی قطر در قالب یک شراکت نوآورانه به منظور حمایت از تمامی رقابت‌های فیفا بود. ماموریت اصلی قطر ایرویز استفاده از نیروی فوتبال برای متحد کردن مردم سراسر جهان در تمامی سنین اعلام شد. این شرکت هواپیمایی تاکنون پروژه‌های مشترکی با تیم‌های فوتبال مختلف در سراسر جهان و همچنین باشگاه‌هایی مانند السعد، پاری سن ژرمن، بوکا جونیورز و … داشته است.

شرکت هواپیمایی قطر از سال 1993 آغاز به کار کرد و اکنون به کشورهای مختلفی در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا پرواز دارد. قطب اصلی قطر ایرویز، فرودگاه بین المللی حمد، یکی از ایمن‌ترین فرودگاه‌های جهان، است.  مقر اصلی این مجموعه در کشور قطر، شهر دوحه، قرار دارد.

هواپیمایی قطر تاکنون چندین جایزه بین المللی معتبراز اسکای ترکس برنده شده است. در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطر یکی از اولین ایرلاین‌هایی معتبر و ایمن جهان محسوب می‌شود. این مجموعه توانسته پنج ستاره ایمنی هواپیمایی کووید 19 را هم به دست آورد. رتبه بندی مذکور توسط اسکای ترکس انجام و سپس نتیجه آن منتشر شد. استانداردهای ایمنی و سلامت خطوط هوایی این مجموعه در بالاترین رده قرار دارد.

قطر انرژی

دسامبر 2021 یک شریک تجاری دیگر هم با فیفا قرارداد بست و آن هم مجموعه همان قطر انرژی بود. قطر انرژی که قبلا با نام قطر پترولیوم شناخته می‌شد، به منظور حمایت از جام جهانی قطر 2022 با فیفا قرار داد بست. طبق توافق صورت گرفته، قطر انرژی تا پایان جام جهانی امسال به عنوان یک شریک رسمی فیفا خواهد بود.

قطر انرژی یک شرکت نفت و گاز دولتی متعلق به کشور قطر است که در زمینه اکتشاف، استخراج، پالایش، انتقال و ذخیره سازی نفت خام فعالیت دارد. دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت دولتی قطر به اکتشاف، استخراج، پالایش و نقل و انتقال گاز طبیعی، تولید ال ان جی، ال پی جی، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی است. این مجموعه خود را به عنوان تولیدکننده انرژی پاک معرفی می‌کند. شرکت قطر انرژی همواره در زمینه انتقال انرژی پاک‌تر، ایمن‌تر، انعطاف پذیرتر و قابل اعتمادتر به مناطق مختلف جهان در تلاش است.

قطر انرژی هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان، از نظر مالکیت مجموع ذخایر نفت و گاز، محسوب می‌شود. عملیات مختلف این شرکت دولتی به طور مستقیم با برنامه‌های دولت قطر، مقامات نظارتی این کشور و نهادهای سیاست گذاری مرتبط است و در آن جهت پیش می‌رود.

ویزا

دیگر شریک تجاری موسسه فیفا، شرکت ویزا است. براساس اطلاعات موجود، این مجموعه تا پایان امسال دارای حقوق انحصاری در بخش خدمات پرداخت رویدادهای مختلف فیفا خواهد بود. ویزا به اطلاعات بیشتر از 40 رویداد ورزشی فیفا دسترسی انحصاری دارد. تاکنون این مجموعه به همراه فیفا برنامه منحصر به فردی را برای مسابقات ورزشی مختلف تدارک دیده‌ است که به نظر مجموع این اقدامات باعث تقویت ارزش این برند می‌شود. در جریان همکاری فیفا با ویزا، نوآوری‌های پرداختی هم برای علاقمندان به رویدادهای ورزشی به وجود آمد.

در حال حاضر ویزا یک سرویس پرداخت ترجیحی برای فروشگاه‌های رسمی فیفا محسوب می‌شود. افرادی که ویزا کارت دارند می‌توانند از خدمات ویژه‌ای بهره ببرند. در مجموع شرکت ویزا سعی دارد که به نحو مطلوبی به طرفداران وقایع ورزشی منسوب به فیفا در سراسر جهان خدمات ارائه دهد.

ویزا یک مجموعه پیشرو در زمینه پرداخت‌های دیجیتال محسوب می‌شود. ماموریت اصلی این شرکت ارتباط مالی نقاط مختلف جهان از طریق یک شبکه پرداختی مبتکرانه، مطمئن و امن است. ویزا نت، شبکه پردازش جهانی مجموعه ویزا است که پرداخت‌های ایمن و قابل اعتماد را در سراسر جهان تضمین می‌کند. تمرکز اصلی شرکت مذکور بر نوآوری و کاتالیز رشد سریع تجارت دیجیتال در سراسر جهان است.

انتهای پیام

مرتبط با : آدیداسقطر انرژیقطر ایرویزکوکاکولاکیا موتورزهیوندایوانداویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز