سودده ترین گروه های بورس در سال 1400

ژیوار

برای شناسایی سودده ترین گروه های بورس در سال 1400 باید به سراغ صورت‌های مالی سال گذشته رفت. معمولا بعد از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی امکان بررسی و تشخیص سودده‌ترین گروه‌ ‌هاو حتی نمادهای بورسی وجود دارد. البته هنوز صورت‌های مالی شرکت‌های مختلف بورسی در سال 1400 منتشر نشده و تنها اطلاعات نهایی شش ماهه نخست سال 1400 این گروه‌ها در دسترس است. با این حال با توجه به روند بورس در نیمه دوم سال 1400، می‌توان درباره سودده‌ترین گروه‌ها پیش بینی‌هایی ارائه داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی صورت‌های مالی بازار سرمایه در نیمه نخست سال جاری نشان دهنده این است که صنایع شیمیایی بیشترین بازدهی را در بین دیگر گروه‌های بورسی داشتند. بازدهی این گروه در شش ماهه اول سال گذشته، 27.26 درصد اعلام شد. بعد از آن گروه کانه‌های فلزی با بازدهی 23.72 درصد و فلزات اساسی با سوددهی 10.53 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

معمولا همزمان با مجمع سالیانه شرکت‌های بورسی، صورت‌های مالی این شرکت‌ها منتشر می‌شود. بنابراین در حال حاضر اطلاعات دقیق گروه‌های مختلف بورسی در دست نیست. اما با توجه به اتفاقات اقتصادی در سطح جهانی و داخل کشور، می‌توان پیشبینی کرد که صنایع شیمیایی در شش ماهه دوم سال 1400 هم جزو سودده‌ترین گروه‌های بورسی بودند.

پیش بینی سودده‌ترین گروه‌های بورسی سال 1400

آخرین بررسی‌های گروه‌های بورسی نشان داد که برخی از گروه‌ها تحت تاثیر اخبار برجام و احتمال لغو تحریم‌ها، جنگ روسیه و اوکراین و افزایش بهای جهانی نفت، رشد قیمت خوبی داشتند. بانکی‌ها، خودرویی‌ها و محصولات نفتی و همچنین صنایع شیمیایی از جمله این گروه‌ها بودند. اطلاعات نهایی سال 1400 بیانگر این است که افزایش امیدواری‌ها نسبت به لغو برجام باعث شد تا گروه‌های بانکی و خودرویی با اقبال و رشد قیمت خوبی مواجه شوند.

از طرفی رشد قیمت نفت و مشتقات آن و همچنین افزایش نرخ کرک‌اسپرد هم باعث افزایش ارزش سهام‌های نفتی و صنایع شیمیایی شد. بنابراین احتمال می‌رود گروه‌های مذکور در زمره سودده‌ترین گروه‌های بورسی سال 1400 قرار بگیرند. با این حال معرفی سودده‌ترین گروه‌های بورسی در انتهای سال 1400، براساس فرضیات انجام شده و با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی و جمع بندی آن، ‌این اطلاعات به روز رسانی خواهد شد.

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز