بهترین سوغاتی فروشی های چابهار

ژیوار

یکی از شهرهای مسافرپذیر و بی‌نظیر جنوب کشور، چابهار است. این شهر که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و همجواری با کشورهای همسایه، برای سفر و خرید انواع و اقسام اجناس مناسب به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از اشخاصی که به چابهار سفر دارند، گذشته از طبیعت گردی، برای خرید اجناس ارزان قیمت به این منطقه می‌روند. با توجه به هدف ورود مسافران به این منطقه، پاساژها و مراکز خرید آن هم تنوع زیادی پیدا کرده است. مسافرانی که به منظور خرید به چابهار سفر دارند، با مطالعه این گزارش کاماپرس اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب خواهند کرد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

محصولات خوراکی چابهار

یکی از شیرینی‌های معروف چابهار، لندو، نام دارد. شیرینی لندو از خرما، گندم و کنجد تشکیل شده و مشتریان مخصوصی را به خود جذب کرده است. بیشتر مغازه‌های شیرینی فروشی چابهار این خوراکی شیرین را می‌فروشند.

دریان سفر امید

انواع ماهی و میگو هم در این منطقه وجود دارد که با شرایط خاصی قابل حمل بوده و برای افراد ارسال می‌شود. مسافران برای خرید این محصولات دریایی باید به بازار ماهی چابهار مراجعه کنند. در این بازار انواع محصولات دریایی تازه به چشم می‌خورد. ضمن اینکه مواد خوراکی خارجی هم از این منطقه با قیمت مناسبی قابل خرید است.

صنایع دستی چابهار

مردم چابهار، به خصوص زنان، انواع صنایع دستی‌هایی که متناسب با قلیم این منطقه است را به مسافران عرضه می‌کنند. حصیربافی و چادربافی، به دلیل عشایرنشینان زیادی که در چابهار حضور دارند، رونق زیادی گرفته و به یکی از صنایع دستی اصلی این منطقه تبدیل شده است. این قبیل صنایع دستی با محصولات طبیعی همان منطقه تولید می‌شوند.

تولید وسایل زینتی هم فعالیتی است که در بین مردم شهرنشین و عشایر چابهار رونق دارد. معمولا وسایل زینتی این منطقه با استفاده از سنگ‌های قیمتی و صدف ساخته می‌شوند. سوزن دوزی هم یکی از فعالیت‎‌های باقدمت مردم منطقه چابهار است. معمولا محصولات ذکرشده در بازارهای سنتی مثل بلوکان وجود دارد و افراد امکان خرید هر یک از این صنایع دستی را دارند. بیشتر فروشندگان این بازار، مادران و زنان بلوچی هستند که صنایع دستی زیادی را به مردم عرضه می‌کنند.

البته چابهار انواع مراکز خرید مدرن، مثل پردیس مرکزی و صالح یار را هم در خود جای داده که در آن‌ها انواع محصولات خارجی و داخلی به چشم می‌خورد و افراد امکان خرید هر نوع محصولی را از مراکز یادشده دارند.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز