چه سوغاتی هایی از شهر مشهد بخریم؟

ژیوار

شهر مشهد در تمام تعطیلات سال، به خصوص عید نوروز، میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای همجوار است. بیشتر مسافران به منظور زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا اشخاصی که در ایام تعطیلات از نقاط دور و نزدیک به مشهد سفر دارند، چند روزی در این شهر خواهند بود. بنابراین علاوه بر زیارت، فرصت کافی برای گشت و گذار و تفریح را دارند. شهر مشهد به دلیل مسافرپذیر بودن، از لحاظ امکانات تفریحی و گردشگری هم پیشرفت‌های زیادی کرده است. در چند سال اخیر هتل‌های مجلل، پاساژها و مراکز خرید لوکس زیادی در این شهر شروع به کار کرده‌اند. معمولا مسافرانی که به این شهر سفر دارند، برای خانواده و نزدیکان خود سوغاتی می‌خرند. کاماپرس در این گزارش انواع سوغاتی‌های محبوب شهر مشهد را به خوانندگان معرفی می‌کند؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

سوغاتی‌های خوراکی مشهد

زعفران یا همان طلای سرخ از جمله سوغاتی‌های مشهد است که در اطراف این شهر کشت و تهیه و سپس در بازارهای شهر مشهد عرضه می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد و به شکل‌های گوناگون در بازار به فروش می‌رسد. زرشک هم دیگر خوراکی معروف مشهد است که به عنوان سوغاتی، مورد توجه مسافران قرار دارد. انواع تنقلات، آجیل و … هم به عنوان سوغاتی شهر مشهد شناخته شده‌اند. خرید این گونه سوغاتی‌ها از مشهد کار سختی نیست و مسافران از تمامی مغازه‌های اطراف حرم یا بازارهای معروف و قدیمی مشهد، مثل بازار رضا، امکان خرید هر یک از این محصولات خوراکی را دارند.

خرید صنایع دستی از مشهد

صنعت فیروزه تراشی و عقیق در استان خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل انگشتر فیروزه و نقره جات مشهد در بین مسافران معروف هستند و برخی این محصولات را به عنوان سوغاتی‌های معنوی خریداری می‌کنند. قالی، گلیم و دیوار کوب‌های مذهبی هم از دیگر سوغاتی‌های شهر مشهد هستند. مسافران این امکان را دارند تا انواع این محصولات را علاوه بر بازار رضا از بازار بعثت طرقبه، مراکز خرید الماس شرق و مغازه‌های اطراف میدان صاحب الزمان مشهد بخرند.

دیگر سوغاتی مشهد، جانماز ترمه، مهر و تسبیح است که از جمله هدایای معنوی این شهر محسوب می‌شوند. افراد برای این خرید سوغاتی می‌توانند به مغازه‌های اطراف حرم امام رضا (ع) مراجعه کنند و لازم نیست به مرکز خرید خاصی بروند. معمولا در مناطق مختلف مشهد، به خاطر شرایط مذهبی که وجود دارد، این نوع محصولات فروخته می‌شوند.

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز