راهنمای  سفر به مشهد در نوروز 1401

سفر به مشهد از گذشته‌های دور با توجه به قرار گرفتن حرم امام رضا (ع) در این شهر، یکی از شهرهای گردشگرپذیر و محبوب برای سفر در بین ایرانیان و مسلمانان بوده است؛ ضمن این‌که این شهر جاذبه‌های توریستی فراوان دیگری نیز دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشهد سالیانه به ویژه در روزهای تعطیل و عیدها، پذیرای مسافران بسیاری است که برای زیارت و بازدید از جاذبه‌های گردشگردی و رفاهی آن از جمله بازارها، مراکز خرید متنوع، پارک‌های آبی و … به این شهر سفر می‌کنند.

کاماپرس در ادامه به معرفی یک راهنمای کامل از سفر به مشهد می‌پردازد؛

آریاک سفر

چه زمانی به مشهد سفر کنیم؟

سفر به مشهد معمولا زمان نمی‌شناسد و اکثر ایرانیان در همه فصول سال و در ایام تعطیل به این شهر سفر می‌کنند؛ اما از نظر آب و هوایی بهترین فصل برای سفر به مشهد، علی‌رغم شلوغی‌ها، فصل بهار است که هوای مشهد در آن بسیار معتدل و دلچسب بوده و سرما و گرما مانع تفریح و زیارت نخواهد شد.

جاذبه‌های گردشگری طبیعی مشهد

مشهد در کنار حرم مطهر امام رضا، به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران، دارای آثار گردشگری و تاریخی فراوانی است، که می‌توان در طول مدت سفر از آن‌ها دیدن کرد؛ از جمله این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه‌های تاریخی

خانه‌های تاریخی متعددی در مشهد وجود دارد که با توجه به معماری و نوع ساخت، به عنوان مراکز دیدنی تاریخی نگهداری می‌شوند، مانند خانه توکلی و خانه داروغه.

باغ ملی مشهد

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی محبوب در مشهد، باغ ملی است که به عنوان اولین پارک ملی در این شهر دارای پوشش گیاهی بسیار دیدنی و جذابی است، این باغ برای کسانی که به دنبال استراحت در یک مکان خنک و زیبا در میان سفر خود هستند، گزینه خوبی است، به ویژه که بسیار به حرم و مکان‌های دیدنی دیگر نزدیک است.

طرقبه خوش آب و هوا

طرقبه یکی از مکان‌هایی است که مسافران به مشهد، حداقل یک بار در برنامه تور مشهد خود از آن دیدن می‌کنند، شهر طرقبه با آب و هوای معتدل و دلچسب و همچنین ییلاقات، روستاهای گردشگری و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی، یکی از مکان‌های موردعلاقه گردشگران محسوب می‌شود.

کباب‌های خوشمزه شاندیز

شاندیز یکی دیگر از شهرهای خوش آب و هوای این استان است که دارای پوشش گیاهی زیبا با درختان بلند، رودهای پرآب و با صفا است. ضمن این‌که این شهر به عنوان یک شهر توریستی در استان خراسان رضوی، دارای مجموعه‌های گردشگری چون پارک جنگلی شاندیز و موزه شهرداری، مجموعه توریستی رفاهی تفریحی گلستان، مجموعه توریستی و گردشگری رستوران‌های پدیده شاندیز و مرکز خرید و تفریحات پدیده، ورصدخانه نجوم رضوی شاندیز است.

تجربه هیجان در سرزمین موج‌های آبی

یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی مشهد، سرزمین موج‌های آبی است که از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه است و دارای انواع وسایل تفریحی آبی در فضایی به ابعاد 8460 مترمربع زمین و 23000 متر مربع زیر بنا است.

از دیگر مراکز تفریحی و گردشگری بی شمار مشهد که در تور مشهد نوروز 1401 می‌توانید از آن دیدن کنید، می‌توان به مسجد گوهرشاد، پارک کوهستان سنگی، مسجد 72 تن، مقبره نادرشاه در باغ نادری، حمام قلی بیک مشهد، آرامگاه فردوسی و… اشاره کرد.

در مشهد کجا اقامت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌خای هر سفر که بر روی کیفیت سفر نیز تاثیر می‌گذارد، محل اقامت است، از این نظر برای رزرو هتل مشهد یا اقامتگاه‌های دیگر مانند سوئیت و هتل آپارتمان، احتمالا به مشکل نخواهید خورد، چرا که مشهد به عنوان یک شهر گردشگر پذیر دارای انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است، به طوری که حتی اگر به دنبال سفر ارزان به مشهد باشید، می‌توانید هتل‌های 2 یا 3 ستاره و حتی هتل آپارتمان رزرو کنید.

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

برای سفر به مشهد گزینه‌های بسیاری از خرید بلیط هواپیما مشهد ، سفر با قطار و حتی ماشین شخصی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای سفر مشهد در عید، سفر با تور نوروز مشهد است، چرا که با توجه به شلوغی‌های این شهر، نبردن ماشین شخصی و نماندن در ترافیک‌های طولانی و خسته کننده گزینه مناسب‌تری باشد. به ویژه که معمولا برای داشتن یک سفر ارزان به مشهد، تورها گزینه بسیار مناسب‌تری از سفر با ماشین شخصی و رزرو بلیط و رزرو هتل مشهد به صورت جداگانه هستند.

کاماپرس در ادامه  این مطلب به معرفی برخی از تورهای خوب برای سفر به مشهد می‌پردازد؛

نوراسیر

آژانس مسافرتی نوراسیر با سابقه‌ترین برگزارکننده تور مشهد در بهترین هتل‌های نزدیک حرم مطهربا خدمات کامل و بهترین پروازها با دریافت لوح تقدیر خدمات نوراسیرهمواره مورد استقبال مسافران بوده و بالاترین رضایت را برای قیمت تور هوایی مشهد  کسب کرده است.

راز آسمان پایتخت

راز آسمان پایتخت تور مشهد را به صورت زمینی با قطار و هوایی برای سفرهای نوروزی با شرایط اقساط ویژه در نظر دارد برای مشاهده و رزرو تور مشهد  اینجا کلیک کنید.

آرند تور

آرند تور یا آژانس گردشگری امرداد، دارای سابقه فعالیت بر روی مسیرهای داخلی با 120 سفر متفاوت است، در سفرهای این تور بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی هر استان قرار داده شده است. آرند تور برای سفر به مشهد در نوروز 1401 نیز، تورهایی را در نظر گرفته که به انتخاب خود می‌توانید از هتل‌های 3 ستاره یا 2 ستاره برای کم شدن هزینه‌ها استفاده کنید، برای خرید تور مشهد نوروز 1401 با شماره 02148407 تماس بگیرید.

مرتبط با : آرندتورراز آسمان پایتختنوراسیر
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز