سمند ال ایکس و پژو 206 ؛ پرچمدار کاهش قیمت در بازار خودروهای پرفروش

ژیوار

این روزها اخبار مختلفی که از مذاکرات برجام منتشر می‌شود قیمت دلار و دیگر بازارها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. تا جایی که این اخبار جلوی رشد سریع قیمت‌ها در انواع اتومبیل‌های داخلی و خارجی را هم گرفت و در کل باعث کاهش قیمت خودرو شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش قیمت خودرو بعد از انتشار اخبار مختلف درباره احتمال توافق از هفته گذشته اتفاق افتاد. طبق آخرین گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت انواع خودروهای پرطرفدار بین 1 میلیون تا 5 میلیون تومان کم شده و همچنین در برخی از خودروهای مونتاژی هم افت قیمت رخ داده است. البته برخی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند که هنوز اتفاق چندان قابل توجهی در بازار خودرو روی نداده و بسیاری از فعالان و خریداران منتظر 24 هزار تومانی شدن دلار هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کاهش قیمتی محصولات پرمتقاضی ایران خودرو؛ 2 تا 5 میلیون تومان

روز گذشته قیمت پژو 206 تیپ دو از 271 میلیون تومان به 267 میلیون تومان رسید و چهار میلیون افت قیمت را به ثبت رساند. پژو 206 تیپ پنج هم طی روز گذشته 2 میلیون تومان کاهش قیمت داشت و از نرخ 327 میلیون تومان به 325 میلیون تومان رسید.

دریان سفر امید

پژو پارس معمولی هم توانست بعد از مدت‌ها از مرز 280 میلیون تومانی عقب نشینی کند و به مرز 278 میلیون تومانی برسد. اما در این میان کاهش قیمت سمند ال ایکس محسوس‌تر بود و این محصول با افت 5 میلیون تومانی که در روز گذشته داشت، در محدوده 266 میلیون تومانی قرار گرفت.

دنای معمولی هم که این روزها مورد توجه خریداران است، افت قیمت 3 میلیون تومانی را نسبت به دو روز گذشته ثبت کرد و به 368 میلیون تومان رسید.

محصولات سایپا چندان کاهش قیمتی نداشتند!

اما کاهش قیمت‌ها در تولیدات سایپا به مراتب کمتر از محصولات ایران خودرو بود. قیمت پراید 151 سایپا در روز گذشته یک میلیون تومان کم شد و در نرخ 164 میلیون تومان معامله شد. پراید 131 هم نسبت به دو روز گذشته یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به مرز 171 میلیون تومانی رسید.

پراید 111 هم هیچ تغییر قیمتی نداشت و در همان مرز 188 میلیون تومانی ثابت ماند. کوئیک آر هم تغییر قیمتی نداشت و در همان نرخ 200 میلیون تومانی جا خوش کرد.

تمامی محصولات طی چند هفته اخیر رشد قیمتی عجیبی را تجربه کردند ولی میزان کاهش نرخ آن‌ها با توجه به افت دلار، چندان قابل توجه نبوده است.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز