تک نرخی شدن قیمت خودرو ؛ قیمت کارخانه حذف می‌شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس از احتمال تک نرخی شدن قیمت خودرو و حذف قیمت کارخانه خبر دادند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از صبح امروز، برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در حالی از احتمال حذف قیمت کارخانه و تک نرخی شدن قیممت خودروها، خبر دادند که پیش تر، وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف قرعه کشی‌ها درسال آینده خبر داده بود. اعلام حذف قرعه کشی از سوی رضا فاطمی امین، با توجه به تفاوت فاحش قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فاطمی امین علی‌رغم تقاضای یک میلیون دستگاهی خودرو در هر سال، از افزایش تولید خودرو به یک میلیون و 600 هزار دستگاه در سال آینده سخن گفته است.

راز آسمان پایتخت

با حذف قرعه کشی از روش‌های عرضه خودرو، فرهاد طهماسبی، دبیر اول کمیسیون صنایع مجلس،  از احتمال حذف قیمت کارخانه و تک نرخی شدن قیمت‌ها به عنوان طرح عادلانه جایگزین قرعه کشی توسط وزارت صمت سخن گفته است.

طهماسبی همچنین به تلاش کمیسیون صنایع بر کاهش قیمت خودرو و تک نرخی شدن آن متناسب با قیمت تمام شده کارخانه اشاره کرد.

مصطفی طاهری، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز در این ارتباط اظهار داشت که حذف قرعه کشی در صورتی که میزان تولید با تقاضا برابر باشد موجب برابر شدن قیمت‌ها و تحویل به روز خودروها شده و اقدام فوق‌العاده‌ای است.

گفتنی است، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز ضمن استقبال از این طرح، به عدم امکان حذف قرعه کشی با وجود قیمت‌گذاری دستوری و چند نرخی شدن مجدد خودرو در بازار و تداوم دلالی اشاره کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز