خودروی اقتصادی ایران با تیپ جدیدی به بازار می آید

لست سکند

اخیرا سایت‌های مختلف خودرو تصاویر جدیدی از تندر 90 ایرانی را منتشر کرده‌اند که گویا به زودی توسط شرکت سایپا به بازار عرضه خواهد شد. طبق آخرین اطلاعات، اکنون برخی از اجزای این مدل اقتصادی و ارتقا یافته به صورت آزمایشی تولید شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس تصاویر موجود، این مدل تندر 90 از لحاظ ظاهری و بدنه تفاوت‌های اساسی با نسخه پیشین خود دارد. همچنین گویا مدل پی 90 یا همان تندر از لحاظ طراحی سوییچ بانک‌های داخل کابین، طراحی کلاستر، جلو آمپر، بدنه و کابین و … هم تغییرات اساسی خواهد داشت و ساخت آن‌ها هم بسیار متفاوت خواهد بود. هم اکنون دو تصویر گرافیکی از تندر 90 در سایت‌های مختلف منتشر شده اما مرکز تحقیقات سایپا از این بابت هنوز عکس‌های منتشر شده یا دیگر اطلاعات را تایید نکرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

احتمالا مدل جدید تندر 90 با پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ و تنفس طبیعی به بازار عرضه خواهد شد. این نوع پیشرانه نمونه بومی سازی شده ای سی 5 گروه پی اس آ است که قابلیت تولید 113 اسب بخار را با گشتاور 142 تا 153 نیوتن متر دارد. به نظر این نمونه تندر 90 کاملا یک نمونه ایرانی باشد و تمامی اجزای آن با دانش مهندسان داخلی به صورت کامل تولید می‌شود.

قیمت تندر 90 جدید چقدر است؟

هنوز زمان عرضه و قیمت این نمونه ایرانی تندر 90 مشخص نشده است. اما این خودرو قبلا یکی از مدل‌های اقتصادی محسوب می‌شد. بعد از تحریم‌های همه جانبه، قیمت نمونه قبلی همین خودرو رشد عجیبی داشت و یکی از خودروهایی بود که قیمت سنگینی را تجربه کرد. به طور مثال برخی سایت‌های فعال در حوزه خرید و فروش انواع خودرو ایرانی، میانگین قیمت تندر 90 مدل 98 را 320 میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز