افت قیمت طلا و سکه به دنبال محبوبیت از دست رفته!

ژیوار

امروز هم قیمت طلا و سکه در مدار نزولی بودند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 4 هزار و 600 تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 168 هزار و 200 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه هم مرز 11 میلیون و  800 هزار تومانی را به سمت کانال‌های قیمتی پایین‌تر شکست و در محدوده 11 میلیون و 790 هزار تومانی ایستاد. امروز هم دو اهرم مهم قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت روبرو شدند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، معتقد است که چون سرمایه گذاری در طلا برای مردم جاذبه و هیجان سابق را ندارد، تغییرات قیمتی ارز و اونس به سرعت روی نرخ آن اثر می‌گذارد. طی یک هفته اخیر تقاضا برای سکه کاهش پیدا کرد که نشانی از کم شدن جذابیت سرمایه گذاری در طلا برای مردم بود. به گفته محمد کشتی‌آرای، احتمالا قیمت سکه در روزهای آینده هم در همین محدوده قیمتی باقی بماند. زیرا بحث برجام همچنان مطرح است و باید منتظر ماند تا سرنوشت این بخش کاملا مشخص شود.

آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، هم اعلام کرده که روند تقاضا در بازار طلا و سکه به هیچ عنوان مطلوب نیست. زمانی این روند مناسب خواهد شد که آرامش به بازار بازگشته و قیمت‌ها در آن ثابت بماند. با این حال شاید در آینده نزدیک بازار شرایط مطلوبی پیدا کند.

دریان سفر امید

مهم ترین اخبار بازار سکه و طلا را دنبال کنید:

اوضاع امروز طلای جهانی

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا هم کاهشی است و با افت 2.8 درصدی نسبت به دیروز، در محدوده هزار و 792 دلاری قرار دارد. به نظر قیمت اونس منتظر تصمیمات جدید فدرال رزرو درباره نرخ بهره و آینده اقتصادی آمریکا است. در صورتی که نرخ دلار در اثر سیاست‌های فدرال رزرو تقویت شود، قاعدتا ارزش طلا کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز