رکود شدید بازار طلا و سکه

لست سکند

قیمت طلا و سکه با انتشار اخباری مبنی بر شروع مذاکرات برجام در روزهای آینده همچنان در مسیر نزولی قرار دارد. در حال حاضر نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 6 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرده و به محدوده یک میلیون و 165 هزار و 200 تومانی رسیده است. قیمت سکه امامی هم با افت 0.5 درصدی در مقایسه با روز قبل، 11 میلیون و 810 هزار تومان نرخ دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتظارات مثبت نسبت به برگزاری مذاکرات برجامی طی روزهای آینده و واکنش‌های بازار ارز به این موضوع، باعث شده تا قیمت طلا و سکه هم تحت تاثیر آن کاهش پیدا کند. در همین خصوص محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد اخبار منتشر شده درباره برگزاری مذاکرات برجام باعث ایجاد روند نزولی در بازار طلا شده است. ضمن اینکه نرخ اونس نیز به زیر محدوده هزار و 800 دلاری نزول کرد و این عامل هم روی قیمت‌ها طلا و سکه بازار داخلی اثر گذاشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته کشتی‌آرای با نزدیک شدن به مذاکرات و نوسان قیمت‌ها، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه هم بیشتر از قبل کاهش پیدا کرده و حتی سرمایه گذاران هم طلای آب شده نمی‌خرند. در واقع بلاتکلیفی درخصوص برجام و روابط سیاسی، رکود بازار را شدیدتر از قبل کرده است. نائب رئیس دوم اتحادیه طلا بیان کرده که به نظر می‌رسد دلار تا برگزاری دور بعدی مذاکرات نوسان قیمت چندانی ندارد و با توجه به نبود تقاضا در بازار طلا، ثبات نسبی در آن شکل بگیرد.

رفتار معامله گران سکه طی 24 ساعت اخیر

دیشب بعضی از معامله گران سکه سعی داشتند تا اخبار برجام و لغو تحریم‌های ایران از سوی آمریکا را پررنگ کنند. ضمن اینکه عربستان هم از ادامه مذاکرات با تهران برای حل مشکلات مجددا استقبال کرده است. همین عوامل سبب شده تا سکه بازان باز هم با احتیاط در این بازار رفتار کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز