قیمت سکه به 12 میلیون می رسد؟

ژیوار

قیمت طلا به سرعت در حال رشد است، به گونه‌ای که امروز هر گرم طلای 18 عیار به محدوده قیمتی یک میلیون و 154 هزار و 100 تومانی رسید. اما سکه در آخرین قیمت معاملاتی دیروز خود متوقف شده و با این حساب در همان نرخ 11 میلیون و 866 هزار تومانی معامله می‌شود. به گفته کارشناسان، قیمت طلا تحت تاثیر رشد نرخ دلار این چنین افزایش داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود افزایش نرخ طلا، اما سکه در قیمت روز گذشته خود ثابت شده است. فعالان بازار سکه معتقدند که این فلز گرانبها برای شکستن مرز قیمتی 12 میلیونی نیاز به حمایت دلار 27 هزار و 800 تومانی دارد. طی یک هفته اخیر دلار به این مرز قیمتی نرسیده است. در حال حاضر قیمت سکه تمایلی به از دست دادن کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی هم ندارد. در واقع با بالا رفتن قیمت طلا، ارزش ذاتی سکه هم صعودی شده و به همین دلیل امکان کاهش قیمتی آن کم پایین آمده است.

دریان سفر امید

نرخ ارز و طلا وابسته به آینده مذاکرات

خبرگزاری‌های بین المللی مواضع ایران را برای توافق برجام مشکل ارزیابی کرده‌اند. به گفته خبرگزاری تی‌آر‌تی‎وورلد، جهت گیری دولت ابراهیم رئیسی در مورد توافق برجام سخت گیرانه است. این خبرگزاری اعلام کرده که ایران تنها در صورت اراده آمریکا جهت لغو تحریم‌های مهم نفتی، گازی و بانکی برای احیای توافق برجام به میز مذاکره باز می‌گردد.

هر چند که انجام مذاکرات برای بازار ارز و طلا اهمیت دارد، اما رفتار کنونی بازار نشان دهنده این است که معامله گران هم  انتظار ندارند که این رویداد به زودی اتفاق بیفتد. دیگر اخبار سیاسی هم بازار را به صورت مقطعی ابتدا بازار ارز و سپس طلا را تاثیر قرار می‌دهد. حال باید دید با وجود منبع محدود ارزی و به تعویق افتادن مداوم احیای برجام، بانک مرکزی چه تدبیری برای حفظ دلار در محدوده 27 هزار و 500 تومانی به کار می‌گیرد، زیرا که این موضوع برای بازار طلا و سکه اهمیت زیادی دارد.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز