عقب گرد دلار به کانال 27 هزار تومانی در یک روز!

ژیوار

پس از یک هفته که قیمت دلار در مسیر صعودی پیشروی کرد، امروز بالاخره با کاهش 368 تومانی که نسبت به روز گذشته داشت، به کانال 27 هزار و 833 تومانی رسید. فعالان بازار ارز معتقدند که اخبار مربوط به شروع دور جدید مذاکرات، گزینه‌های احتمالی ریاست جدید بانک مرکزی و مثبت شدن حباب قیمتی سه عامل اثرگذار بر کاهش نرخ دلار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی منابع آگاه خبر از برگزاری دور جدید مذکرات در آینده نزدیک می‌دهند. بر همین اساس، آمریکا شروط ابتدایی ایران را برای بازگشت به مذاکرات پذیرفته و همین عامل باعث کاهش قیمتی دلار به کانال 27 هزار تومانی شده است.

به‌علاوه برخی تحلیلگران بازار ارز معتقدند خبر احتمال انتصاب علی صالح آبادی به ریاست بانک مرکزی، تا حدودی از التهاب بازار ارز کم کرده و نقش موثری در افت نرخ دلار داشته است. مورد آخری که به افت قیمتی دلار مربوط می‌شود، مثبت شدن حباب قیمتی آن در مقایسه با درهم بود. قاعدتا در چنین شرایطی آربیتراژ امکان فراهم شدن زمینه افت نرخ ارزی را که بیش از حد قیمت گذاری شده، فراهم می‌کند.

دریان سفر امید

آیا قیمت دلار دوباره بالا می‌رود؟

اما در مقابل برخی معامله گران بر این اعتقادند که دولت جدید از ابتدای فعالیت خود چندان رویکرد مشخصی نسبت به مذاکرات ندارد. در واقع دولت سیزدهم تمایلی برای ورود سریع به مذاکرات هسته‌ای نداشته و همین امر موجب شده که برخی فعالان خرید احتیاطی خود را از دلار بالا ببرند. آن‌ها بر این باورند که بدون لغو تحریم‌ها، جبران کسری بودجه و ایجاد درآمدهای جدید ارزی بسیار دشوار است و به همین دلیل قیمت دلار مجددا صعودی خواهد شد.

بنا بر پیش‌بینی‌های این گروه، در صورت صعود نرخ درهم به 7 هزار و 700 تومان، مجددا زمینه برای حرکت قیمتی دلار به محدوده 28 هزار و 200 تومانی فراهم خواهد شد.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عقب گرد دلار به کانال 27 هزار تومانی در یک روز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز