3 گروه بورسی مورد علاقه سهامداران خُرد در آغاز شهریور 1400

ژیوار

سهامداران حقیقی یا همان سهامداران خرد بازار سرمایه در روزهای آغاز شهریور 1400 روی خوش به بازار سهام نشان دادند و میلیاردها تومان از سهام های سه گروه از صنایع بورسی را خریداری کردند.

به گزارش کاماپرس، بازگشت سهامداران حقیقی به بورس اتفاقی است که در روزهای آغاز شهریور شاهد آن بوده ایم و پیش بینی می شود این وضعیت دست کم در کوتاه مدت ادامه داشته باشد. بازگشت سهامداران خرد به بازار به معنی شکل گیری روند تازه ای از رونق در معاملات است که می تواند برای سرمایه گذاران بورسی سودآور باشد اما توجه به این نکته ضروریست که سرمایه گذاران باید از تجربه سقوط بورس در سال 99 درس گرفته و در معاملات خود هیجانی عمل نکنند.

3 گروه از صنایع بورسی در هفته گذشته بیشترین خریداران حقیقی و خرد را به خود اختصاص دادند که به ترتیب عبارتند از؛ گروه محصولات شیمیایی، گروه خودرویی ها و گروه صنعت قند و شکر.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم اقتصادی روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

سهام خودرویی ها برای سهامداران خُرد جذاب شد

به نوشته دنیای اقتصاد، در هفته‌ای که سهامداران خرد در مجموع خالص خرید 147 میلیارد و 713 میلیون تومانی را رقم زدند، گروه محصولات شیمیایی شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش 136 میلیارد و 55 میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی بود. محصولات شیمیایی در هفته های گذشته نیز به شدت مورد علاقه و استقبال سهامداران حقیقی بوده است.

دریان سفر امید

پس از آن نوبت به سهام خودرویی‌ها رسید که برای سهامداران خرد جذاب شود. این گروه در مجموع هفته منتهی به 3 شهریور، با خالص خرید 110 میلیارد و 834 میلیون تومانی حقیقی‌ها همراه شد. این رقم در شرکت‌های زیرمجموعه صنعت قندوشکر به 85 میلیارد و 531 میلیون تومان رسید.

سرمایه گذارانی که وضعیت بازار سهام را رصد می کنند بد نیست به این نکته نیز توجه کنند که در هفته گذشته که مصادف با روزهای آغاز شهریورماه 1400 بود،  شاهد خروج پول سهامداران خرد و حقیقی از 9 صنعت بودیم و سهامداران خرد در این 9 گروه ترجیح دادند سرمایه خود را از بورس خارج کنند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

2 گروه بورسی که سهامداران حقیقی از آن گریزان شدند

به نوشته دنیای اقتصاد فلزی‌ها در اولویت نخست سهامداران خرد برای خروج قرار گرفتند. این گروه در هفته‌ای که گذشت شاهد انتقال سهامی به ارزش 195 میلیارد و 992 میلیون تومان از سبد سهام حقیقی‌ها به پرتفوی معامله‌گران عمده بورس تهران بودند. پس از آن نوبت به پالایشی‌ها رسید تا در لیست فروش حقیقی‌ها قرار بگیرند. به این ترتیب هفته گذشته زیرمجموعه‌های گروه فرآورده‌های نفتی با خالص فروش 117 میلیارد و 879 میلیون تومانی سهامداران خرد مواجه شدند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “3 گروه بورسی مورد علاقه سهامداران خُرد در آغاز شهریور 1400

  1. محمد دهقان گفته:

    سهام دار خرد بیشترین زیان دیده با این وضعیت الان بورس باز هم خرید سهام روی آوردن که سود ببرن منتها دارن ریسک میکند چون بورس ایران ثبات نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز