گرانی 100 درصدی قیمت ظروف پلاستیک یکبار مصرف

ژیوار

اکبر مشهدی زاده رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک از گرانی 100 درصدی قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به ماه محرم دو سال پیش خبر داد.

به گزارش کاماپرس، اکبر مشهدی زاده رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک اظهار داشت: قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به ماه محرم دو سال پیش ۱٠٠ درصد گران شده است.

عرضه پلیمر و مواد پتروشیمی در بورس و قیمت‌گذاری توسط دولت در آشفته‌سازی بازار و افزایش قیمت محصولات نقش دارد.

در تحولی دیگر مرتبط با بازار مصنوعات پلیمری، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو کشور در گفت و گو با پرشین خودرو ضمن انتقاد از ممنوعیت واردات تایر، اظهار کرد: علت این ممنوعیت لابی کارخانجات لاستیک بود و ما براین باور هستیم که با لابی گری تولیدکنندگان، دولت واردات تایر سواری را ممنوع کرد

سید محمد میرعابدینی گفت: این تصمیم دولت صرفا فضا را برای قاچاقچیان فراهم کرد زیرا این 3 رینگ همچنان جزء نیازهای کشور است اما با ممنوعیت ورود این 3 رینگ، واردات آنها به صورت غیر رسمی و قاچاق صورت می گیرد.

دریان سفر امید

در صورتی که این میزان افزایش تولید که دولت و کارخانجات تولید لاستیک مدعی آن هستند نیز صحت داشته باشد همچنان نمیتواند موجب خودکفایی در تولید تایرسازان شده باشد ضمن اینکه این اعداد و ارقامی که در خصوص افزایش تولید مطرح می شود بر خلاف آمارهای سامانه جامع تجارت است.

در شرایط کنونی کشور 75 درصد از تایرهای سنگین و بین 30 تا 35 درصدی از نیاز بازار تایرهای سواری باید از طریق واردات تامین شود اما با ممنوعیتی که در حوزه 3 رینگ سواری صورت گرفته است از دو ماه اخیر این نیاز توسط تایرهای قاچاق تامین می شود که هیچ امکانی برای نظارتی بر کیفیت و استاندارد آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز