ابهامات سیاسی و رکود بازار طلا

ژیوار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز، یک میلیون و 62 هزار تومان بوده که در مقایسه با روز گذشته، 2 هزار و 100 تومان افت داشت. نرخ هر مثقال طلای 18 عیار هم 4 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده که نسبت به دیروز 8 هزار تومان کاهش پیدا کرد. هر گرم طلای 24 عیار نیز در بازار امروز یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان قیمت داشت.

به گزارش کاماپرس، نرخ سکه امامی با 20 هزار تومان کاهش، به سطح 10 میلیون و 685 هزار تومانی رسید. قیمت نیم سکه هم افت 0/17 درصدی را تجربه کرد و معادل 5 میلیون و 600 هزار تومان شد. ربع سکه نرخ 3 میلیون و 575 هزار تومانی داشته و این نرخ در مقایسه با بیستم تیرماه، با 0/13 درصد کاهش معامله شد.

چند ماهی است که بازار طلا به رغم شرایط سیاسی نامعلوم و نوسان نرخ ارز و رشد بهای طلای جهانی، وضع نسبتا پایداری دارد. همچنین به دلایل مطرح شده بازار داخلی شرایط سکون داشته و تقاضا برای طلا و سکه به شدت کاهش پیدا کرده است.

دریان سفر امید

البته هفته پیش برخی اعضای اتحادیه طلا از افزایش جزیی تقاضا و بازگشت رونق به بازار خبر دادند. اما این رونق مقطعی بود و در پی تعطیلی بازار به دلیل تشدید بیماری کرونا ادامه‌ پیدا نکرد. به همین دلیل قیمت طلا در چند روز گذشته با افت‌های ناچیز و مکرر روبرو شد.

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز