با گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بیشتر آشنا شوید

ژیوار

ایران سرشار از منابع نفت و گاز بوده و این منابع در حال حاضر مصارف زیادی دارند. امروز با گسترش دانش انواع فعالیت‌ها، استفاده از منابع مذکور بسیار متنوع شده و وجود مجتمع‌هایی که امکان تبدیل این منابع را به محصولات شیمیایی متنوع داشته باشند، بیش از پیش احساس می‌شود. یکی از مجموعه‌های فعال در این حوزه، شرکت «گروه گسترش نفت و گاز پارسیان» است.

در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری را از مجموعه مذکور برای اطلاع خوانندگان و علاقمندان این صنعت ارائه می‌دهد؛

گسترش نفت و گاز پارسیان؛ مجموعه‌ای جامع و کامل

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سهامی عام، در سال 1386 با نام اولیه شرکت «سرمایه گذاری توسعه الوند غدیر»، به صورت شرکت سهامی خاص، در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. سال 1390 این شرکت به عنوان کنونی خود تغییر نام داد.

موضوع اصلی فعالیت این مجموعه، سرمایه گذاری در سهام، انجام خدمات اجرایی در تهیه و خرید مواد اولیه و ماشین آلات برای اشخاص حقوقی سرمایه پذیر، سرمایه گذاری با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در سهام، انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی‌های تکنولوژیکی، فنی، علمی، بازرگانی و اقتصادی برای بهره برداری توسط اشخاص حقوقی سرمایه پذیر و … است.

دریان سفر امید

در حال حاضر دکتر وحید محمودی به عنوان مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در این مجموعه فعالیت دارد.

هدف گسترش نفت و گاز پارسیان چیست؟

تولیدات این مجتمع در پالایشگاه نفتی و گازی آن، برای تولید انواع روغن صنعتی، کودهای مصرفی کشاورزی، سوخت خانگی و کارخانجات و محصولات متنوع شیمیایی کاربرد دارد.

ماموریت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور ایجاد بالاترین ارزش افزوده بلندمدت برای سهامداران و توسعه پایدار با اولویت ارتقا فرهنگ ایمنی و صیانت از محیط زیست است. ضمن اینکه شرکت مذکور در جهت رشد و توسعه به منظور تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های برتر سرمایه گذار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی منطقه خاورمیانه با اعتبار جهانی تلاش می‌کند. شرکت‌های پورتفولیو این مجموعه به دو بخش پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین تجاری، بازرگانی و سرویس دهنده تقسیم می‌شوند.

نماد پارسان و عملکرد آن در بازار بورس

سهام گروه گسترش نفت و گاز پارسیان سال 1390 در شرکت بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد. در حال حاضر سهام مجتمع یاد شده با نماد «پارسان» در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس عرضه می‌شود. پارسان در قسمت شیمیایی، بخش کود و ترکیبات نیتروژن قرار دارد. در حال حاضر سرمایه گروه نفت و گاز پارسیان 40 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام شده است. تاکنون هزار و 952 معامله از پارسان در بازار بورس ثبت شده که آن‌ها معادل 475 میلیارد و 86 میلیون ریال ارزش دارند. ارزش بازاری این سهام بیشتر از هزار هزار میلیارد ریال است.

شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، سهامی عام، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و توسعه و مدیریت سرمایه صبا، سهامی خاص، از سهامداران عمده این مجتمع هستند.

درآمد سود سهام محقق شده از ناحیه شرکت‌های این مجموعه از ابتدای سال مالی جاری تا پایان اردیبهشت ماه، بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال بود.

مرتبط با : گروه گسترش نفت و گاز پارسیان
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز