رقابت شدید بنز و بی‌ام‌و در اینستاگرام

ژیوار

همه ماشین‌بازهای دنیا از دو برند آلمانی بنز و بی.ام.و به نیکی یاد می‌کنند. با این حال، دو برند سرشناس آلمانی همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

به گزارش کاماپرس به نقل از کامامدیا، رقابت بی.ام.و و بنز حتی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شده است. این دو غول صنعت خودروسازی، از ظرفیت اینستاگرام برای معرفی محصولات و کمپین‌های خود به خوبی بهره می‌برند و علاقمندان و مشتریان‌شان را در جریان آخرین تحولات قرار می‌دهد. برای درک بهتر این رقابتِ جدید، کارشناسان بخش بازاریابی محتوایی گروه رسانه‌ای کاما در ادامه به تحلیل صفحه‌های اینستاگرام بنز و بی.ام.و پرداخته‌اند. پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه سراغ ادامه مطلب بروید حدس بزنید که کدامیک از این دو برند، عملکرد بهتری در اینستاگرام دارد.

فاصله دو میلیونی

مرسدس بنز و بی.ام.و ، هردو آلمانی هستند، یکی  برخواسته از اشتوگارت و یکی با اصالت باواریایی. قدرتی که این دو برند در جهان دارند، در اینستاگرامشان هم با تیک آبی که هردو گرفتند نشان داده می‌شود. هردو معتبر هستند. اما اگر به آمار و ارقام رجوع کنیم؛ بنز با 32 میلیون و 7هزارنفر دنبال‌کننده به اندازه تقریبا دو میلیون از ب.ام.و پیشی گرفته است.

بنزِ پرکار

دریان سفر امید

تعداد پست‌های صفحه مرسدس بنز هم بیشتر است، این صفحه با بیش از 16 هزار پست جز فعال‌ترین برندهای اینستاگرام محسوب می‎شود و هایلایت‌های آن هم شامل معرفی خودروها، فروش‌ها و تصاویرِ خاص است. این درحالی است که ب.ام.و تنها 8 هزار پست یعنی نصف پست‌های بنز، در اینستاگرام آپلود کرده است و سبک هایلایت‌های آن کاملا با صفحه ستاره سه‌پر، متفاوت است. اما نکته قابل توجه این است که هردوی این برندها، روزانه حدود چهار الی هفت پست در اینستاگرامشان منتشر می‌کنند و تعداد لایک‌هایشان هم نزدیک به هم است، هرچند در چند پست‌های آخر، بنز باز هم از بی.ام.و پیشی گرفته است.

چه صفحه‌هایی را دنبال می‌کنند؟

از دنبال‌کنندگان که بگذریم، این دو برند چه صفحه‌های دیگری را دنبال می‌کنند؟ ب.ام.و تنها 66 فالوئینگ دارد و با یک برانداز کلی می‌توان گفت تمامی صفحه‌های فرعی و جانبی خودش در کشورهای مختلف را دنبال کرده است، در میان آن‌ها چند مدل و فرد مشهور هم به چشم می‌خورند. اما بنز 787 صفحه دیگر را دنبال می‌کند. علاوه بر آن تعدادی هشتگ مرتبط در میان دنبال‌شوندگان این صفحه پرطرفدار به چشم می‌خورد.

هرچند فعالیت این دو صفحه بسیار نزدیک به هم است و نمی‌توان گفت یکی نسبت به دیگری برتری دارد و البته هرکدام برای طرفدارانشان خاص و دیدنی هستند، اما آنگونه که آمار و ارقام نشان می‌دهد و کامنت‌ها هم آن را تایید می‌کنند، صفحه مرسدس بنز نسبت به ب.ام.و تعاملی‌تر عمل کرده و از ظرفیت اینستاگرام برای ماندگار شدن در ذهن‌ها بیشتر استفاده می‌کند.

فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان